Veckan som gått

Har tänkt skriva något varje dag (nästan), men hela tiden skjutit upp... nu skulle jag egentligen vilja sova. Men jag ska ta och blogga nu så jag får det gjort någon gång ;) Haha! Så det blir en liten summering av veckan här.

Måndag
Sting var hos Anna Holmgren och hon sa att hon musklat på sig mer och kändes bättre! Lite småsur i vissa muskler (antagligen efter tävlingarna som var i helgen) bara. Sen lite stram i några muskler. Men vi ska köra på med novafon och stretching under sommaren och så tillbaka i aug/sept för att se om hon blivit ännu bättre, eller om vi då ska sätta in någon form av behandling (typ laser). :) Känns skönt att veta att hon faktiskt är hyffsat fräsch i alla fall! :)

Tisdag
Åkte till klubben för att träna lydnad med Sting och agility med Guiness. Men det hördes buller från Kungsängen så kunde inte träna något med Sting tyvärr. Med Guiness blev det bara filmning hur jag lärt in vissa hinder inför redovisningen av examensarbetet som är ons-tors nästa vecka. :)

Onsdag
Hände inget speciellt förutom att jag tränade lite sitt "i grupp" och platsliggning med Sting på en av promenaderna. Vi stannade till vid en av grusplanerna här i området som har plank (perfekt till dold platsliggningsträning eftersom det är lite luft mellan så man ser!) och körde först sitt "i grupp" 2min synlig, kanon! Sen platsliggning dold 4min, också kanon! Avslutade sen med att testa sittande där jag var dold. Var bara bakom planket kanske 15sek max, men inga problem! :) Så duktig!

Torsdag
Genrep för oss inför helgen på klubben. Gick inge bra... hon såg spöken och var okoncentrerad. Vet inte om det var för att vi inte gått en sväng innan direkt. Kom prick 19 för då skulle dom sluta skjuta vid Kungsängen och då blev det rasta lite snabbt, sen kommenderade jag en platsliggning för klass 1 hundarna och sen var det vår tur med sittande och plats. Sen kommenderade jag en igenom klass 1 och så blev det bara lite fot som uppvärmning. Kan vara det som tokade till det... Men såhär gick momenten:

Sitt i grupp:
2min, satt kvar hela tiden även om det var nära att hon la sig hon hukade sig såååå mycket! Men var nästan på väg att följa med mig när jag lämnade henne så fick göra om.
Platsliggning: 4min med elitens störning (TL går slalom mellan hundarna), låg kvar hela tiden. Tror inte vi hade problem med nedläggande och uppsättande...
Fritt följ: Braaa vissa bitar, men så var där vissa bitar som hon var okoncentrerad på.
Sättande u. gång: STOG! Såg spöken i buskarna i skogen, gjorde om, STOG! Fick henne att sätta sig tredje gången vi gjorde momenten! Drygt...
Inkallning: Gjorde faktiskt ett jättefint ställande!
Rutan: Också fint ut! Stannade själv lite tidigt, jag sa bara rutan igen och la sen ner henne direkt. Gjorde en finfin omdirigering alltså! :)
Hopp apport: Gick bredvid hindret på väg tillbaka?! Nästa gång rätt, belönade henne på väg in i ingången då hon inte tuggade.
Metallapport: Bra! :) Faktiskt en hyffsat bra ingång också!
Vittring: Letade fint och tog rätt pinne. Men tugg och tapp in....
Fjärren: Gaah! Kom mot mig när jag sa stå. Så vi gjorde om och då gick det bättre! Tyst!

Jaaa, som sagt. Gick inte så himlarns bra. Men man säger ju att genrepet ska gå dåligt, så vi får väl se! Imorn kommer vi troligtvis bryta tävlingen då det kommer vara buller/skarpskjutningar i Kungsängen. Men jag hoppas att dom inte håller på när vi ska tävla, även fast det står så. Är inställd på att gå in och prova, och så bryta tävlingen. Är ju med i ett lag (det är en inoff lagtävling samtidigt), så startar för lagets skull i alla fall. :)

Fredag
Underbart väder idag! Jag har varit till Damien och tömkört, sen hem och klippt gräset (blev inte klar!) och sen åkte jag till skolan där några i klassen skulle ses för att grilla och spela brännboll. Men hon som bor där och en till hade åkt till Bromma för att handla lite under em, och sen fastnat i rusningstrafiken. Men inte nog med det så säger hennes bil upp sig (troligtvis kokade motorn) och det tar en himla tid. Så mat blev det mellan 21 - 21.30 någon gång ;) Så ingen brännboll vart det, men trevlig kväll ändå! :)

NU ska jag sova, skönt!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hon kan om hon vill och slipper obehagliga ljud! Det har hon allt bevisat genom alla lydnadsklasser tycker jag allt :)

2012-05-26 @ 17:08:08
URL: http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0