Två tävlingsdagar på Märsta-Sigtuna BK

Våran tävlingshelg började igår på Märsta-Sigtuna BK med rallylydnad. Debut i fortsättningsklassen. Jag var glad om vi skulle klara godkänt bara! Men så drämmer vi till med en riktigt bra runda och får hela 94p! :D Det är långt över godkänt, som är 70p! Sådärja! :D Duktiga duktiga hund!



Idag var det lite fler starter som skulle göras.
Först ut freestyleklass 1, där hon skällde en del men det blev inte så mycket stopp som det kan bli. Lite oplanerat program osv... kan bero på att jag bestämde mig IGÅR för att ta det programet ;) Haha! Men med tanke på hur bra (dåligt) det brukar gå i freestylen har jag inte så mycket motivation till det. Men jag vill gärna få diplomet där och sen kan vi sluta för att bara lägga energin på heelworken (av dom två grenarna). Det slutade på 21,85p och inte uppflyttning, men en 3e plats i alla fall! :)



Näst på tur, lite stress. När vi var klara på freestyleplanen direkt till agilityplanen för att se hur långt dom hunnit och där var det typ 5 hundar kvar tills banvandring ;) Först ut där var agilityklass 3. Inte många nollade (5 totalt sen när klassen var slut) och vi var tyvärr inte en av dom. Vi nollade dock på hinder, men fick 5,12 (osäker på decimalerna) tidsfel. Men jag är sååå nöjd ändå! :D Vi har ju inte alls tränat mycket och hon gör så fin runda. Jag klantar mig på ett ställe och gör inte det bytet jag tänkt så det blir strul vid platta tunneln och där tappar vi mycket tid. Vi hade säkert kunnat gått i mål med färre fel om vi inte haft det strulet och sen hade vi en lång sväng till. Men hon hoppade RIKTIGT fint! :D Så är nöjd ändå. Bara lite lite taxerade på hinder nr 1 (är ju så när hon inte är igång typ) och på muren (äcklig tycker hon). Annars flöt det på kanonfint!



Efter agilityn blev det en liten paus så hon hann vila upp sig lite till heelwork to music 1. Det började med att dom ville att jag skulle komma till musiken... okeej, vad tusan är det nu?!... gaah! Fick rätt snart reda på att det fanns ingen skiva i fodralet (näpp, för den låg här hemma så fint i datorn ;D). TAAAAACK SPOTIFY som räddade starten för oss!! Sting gick kanon inne på planen! Väldigt ojämn bedömning av domarna, maxpoäng är 30 och av den ena domaren fick vi 27 och den andra 23. ;) Summa blev alltså 25p och UPPFLYTT samt heelwork DIPLOM!! :D Bäääästaste hunden! <3 Det räckte till en 2a placering.



Sist ut för dagen för oss var hoppklass 3. Det började med att jag kom tillbaka från uppvärmningspromis och såg att det var visst prisutdelning för freestyle och heelwork. ;) Sprang dit och fick pris för freestylen, sen tog det tid och plötsligt var det nr 25 (vi hade nr 30) så en klasskompis, snälla Karro(!), tog vårat pris eftersom vi inte hann vänta ;) Så fick vi gå och köra agility. Tyvärr blev det en disk för att hon inte riktigt lyssnade på mig, fast jag skrek som tusan! Förkortade då banan för att spara på henne. :) Även här hoppade hon fint. Även starthindret! :D Duktig annars, kunde skicka ut henne på korta tunneln bra!



Så himla nöjd med min fina underbara hund! :D Dom här starterna vi gjort igår och idag har verkligen varit roliga! Agilityn har vi verkligen gått in och kört och haft KUL! :D Älskar diiig! <3

Sting ligger och sover nu. Imorn skulle vi tävlat U-DM men det blir inget, istället åker vi till klubben där det är träningsdag. Men är bara med på fm och sen hem för att vila och borsta inför söndagen. :) Vi ska köra mycket motivationsträning inför söndagens lydnadstävling tänkte jag. :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Unka

Vilken helg. Ni är så duktiga så.

2012-05-22 @ 01:31:19
URL: http://www.unka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0