Restaurang besök - massa minus

Ikväll skulle vi käka på restaurang för att fira ena brorsan som blev 20år igår. Vi åkte till en restaurang nere i centrum. Där vi var på mammas födelsedag. God mat, bra pris och en otroligt bra ägare. Den gången blev det tyvärr rökutveckling i köket strax efter vi kommit, men hon bjöd på extra förrätt och tog hand om oss bra. Idag var det inte alls lika bra... Tyvärr! Servitrisen idag var inte speciellt duktig...

Vi fick menyn och kollade igenom en stund, sen kom servitrisen och kollade om vi hade bestämt oss, och ja det hade vi. Då får vi till svar att hon kommer strax... :S Så går hon iväg ut till gästerna som sitter utanför restaurangen, kommer tillbaka och tar våran beställning. Först gick det bra, men Erik ville ha en pastarätt och då säger hon att nej den finns inte. Haha, whaat? Finns ju i menyn liksom ;) Men ja, hon gick in och dubbelkollade i köket och den fanns fast inte med spenat i som det stog... Senare skyllde hon på att menyerna kom igår eller något sånt. Så allt stämde inte. Men då sätter man väl inte ut dom till kunderna? :S I alla fall så valde han att testa en annan pastarätt och hon sa att "ja, är det inte gott så är det inte gott", hur kan man säga så?! :O Jag tänkte först att ja nu säger hon väl att är det inte gott så får du halva priset eller något liknande...

Jaja, jag beställde kycklingfilé, championsås, stekt sallad och stekt potatis. Maten jag fick in var två små kycklingfilér, lite stekt potatis och beasås... Dom andra två i familjen som också beställt det fick också det. Men jag gillar inte beasås och valde att få nytt men med tzatziki till istället. Det gick hyffsat snabbt att få ut ny mat till mig - tur för dom. ;) Men den stekta salladen fick ingen av oss... :S Himla märkligt!

När vi skulle få in varmrätten så dukade hon inte ens av innan... Aah, kanske inte så noga. Men på alla andra restauranger dukas det av från förrätten innan varmrätten kommer in.

Många småsaker som inte satt på plats, viktigast tycker jag nog att hon faktiskt ska kunna menyn! Som avslutning drar hon igång musik ganska så högt, så för att kunna prata behövde man höja rösten... Näe idag blev det inte många poäng till dom, tveksam på om jag går dit igen. Maten var för övrigt god annars. Samtidigt tyckte jag lite synd om henne, men enligt min yngre brorsa var det inte direkt första dagen hon jobbade. Så egentligen har hon väl inga ursäkter. Haha, oj vad jag klagar nu. :P

Nu ska jag ta och skriva klart min LIA-rapport (LIA=praktik) och skicka in, det är det sista. Redovisningen av examensarbetet och projektarbetet gick jättebra tycker jag. Har bara två "skoldagar" nästa vecka, tisdag - skolmästerskap och torsdag avslutning!!!! Heeelt galet! Vad ska jag göra sen?!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0