Lydnadsträning

Åkte till klubben ikväll för att först vara med på möte med gräsklippargruppen. :) Så tog självklart med mig Sting så vi kunde träna. Klockan 19 var det ju onsdagsträning där det börjar med platsliggning (vi körde även sitt i grupp). Ska se om jag kommer ihåg allt. Gjorde så mycket och huller om buller. Hahah! Men för enkelhetens skulle skriver jag dom i momentordning i alla fall ;) Tror jag kommer ihåg bättre då.

Överlag så var hon riktigt pigg och glad idag, men även flamsig! Haha! Min lilla knasboll. :) Men jag har henne hellre såhär än när hon segar ihop. Men även om jag såklart måste tala om för henne att man i alla fall lyssnar på vad jag säger! HÖG arbetsvilja idag! :D

Sitt i grupp: Innan la jag ut extern belöning. Bad om att få vara nr 1 så att vi fick träna på att vänta (speciellt inför platsliggningen sen) men även ha fokus. Körde 1 min och hon satt bra.
Platsliggning: Började gnälla och ha sig mellan sittande och plats... ville väl till sin belöning. Mutter! Men fick ordning på henne till slut och hon la sig direkt på mitt första kommando! Gav henne en godis där då, men när jag lämnade följde hon efter. La om henne och sen låg hon kvar dom 3 min vi körde. :)
Får nog lägga något tråkigare godis i skålen, typ leversnittar, istället för korv.
Fritt följ: Hade riktigt bra fokus idag tycker jag! :) Fanns ju lite annat folk runt omkring, men brydde sig inte alls.
Sättande: Bra! :)
Inkallning m ställande: KANONställande! Tränade även några korta och belöning med kastad boll. Riktigt fina!
Rutan: Stog en ruta uppe så vi tog den. Utan target. Kanonbra fart ut. Men hamnade lite åt höger (men i rutan), så stannade henne och ville omdirigera för jag var osäker på om hon skulle hamna i rutan om jag la ner henne. Men när jag sa "rutan" la hon sig ner. Haha! Hon hamnade ju i och för sig innanför. Men jag dirigerade ändå om henne (även fast jag vet att lagd hund ligger när det är tävling - hon ska ju göra som jag säger!) och då gjorde hon en jättefin omdirigering och jag la ner henne direkt. Lyssnade fint! Belönade där med att jag gick till henne med godis och muntligt beröm.
Trä apport: Gjorde lite innan jag gick FF, men hon var så övertaggad så det fanns inte! Haha! Men mot slutet så jobbade hon riktigt bra och vi la även på hindret idag! Men jag avbröt henne när hon tagit den och gav henne varsågod (hon tog hindret på tillbakavägen ändå). Kom så pass långt att hon kom in i ingångsposition utan att sätta sig utan tugg och jag skickade iväg henne. Där bröt jag för jag var så himla nöjd där! :D Får se hur jag gör på lördag om vi tar apporten eller inte då. Vill ju inte förtstöra det vi jobbat på nu ett tag! :) När vi körde på hindret fick jag kommendering, och trots det tuggade hon inte!
Metall: Bra! :)
Vittring: Fick kommendering. Katastrof försök nr 1! Tog i två extra pinnar, men in med rätt men med tugg! Så fyade henne där faktiskt. Skärpning liksom, hon kan göra det kanonfint! Andra gången nosade hon rätt på rätta pinnen utan att provsmaka och inget tugg in. Kanonfiiiint! :D
Fjärr: Gjorde bara lite skiften hyffsat nära, men lite övertaggad som hon var lyssnade hon inte alltid så noga. Men gjorde helt okej skiften ändå faktiskt! :)

Förutom allt detta så hade hon även ork till att köra lite heelwork med bra attityd! Idag var hon bara såå duuuktig och bra! :D Imorn kväll ska vi till Märsta-Sigtuna BK för att köra kommenderingsträning. Jag har förutom Sitt i grupp, platsliggning och fritt följ valt inkallning, rutan och vittring. :) Blir kanon att träna lite där eftersom det är där vi ska tävla på fredag!

Men nu ska jag ta och försöka komma i säng rätt snart, det blir full rulle imorn! Förutom Märsta på kvällen så ska Damien få en kolla av en hästmassör och jag ska till kiropraktorn. :) Plus att jag har skola på fm... Ska hinna gå med Sting också. ;) Haha! Som sagt, full rulle! Skönt med ledig fredag!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0