Lydnadstävling Märsta-Sigtuna BK

Idag åkte jag och Sting iväg till Märsta-Sigtuna BK igen för att tävla... Ångrar att vi åkte, gick inte bra alls!

På sitt i grupp ställde hon sig upp ganska så snart och käkade gräs! -.- Stog sen tiden ut och även när jag kom tillbaka... Gaaah! Ville bara ta tag i henne! På platsliggningen så la hon sig ner på första kommandot i alla fall! Men så käkade hon lite gräs och betyget blev 9.

När vi sen skulle in för dom individuella momenten var det som om hon fick en mur runt sig. Jag fick ingen kontakt alls med henne, vi försökte oss på fritt följ, men hon hängde inte med alls! :/ Bröt det och gick vidare till sättande under gång, tänkte om hon kunde komma upp sig där. Men nej, hon stog. Då valde jag att bryta hela tävlingen! Men när jag gick ifrån så stog hon kvar och kollade bortåt och svansen ner... så kanske att hon blivit låg pga flygplanen?

Det regnade ju, så kanske hon tänkte att det var åska? Aah, jag vet inte. Men hon var inte med mig i alla fall! Inge kul alls och jag blir så himla besviken! Vi tränar och tränar och det känns bättre men så skiter det sig totalt på tävling!

Vet inte vad jag ska göra! Nu har vi lydnadstävling den 20+26+27 maj kvar som vi är anmälda till. Vi skulle tävlat U-DM i lydnad den 19 maj också, men fick meddelande idag att det blir inställt pga för få anmälda, så den slipper vi... Aja, det är väl bara att bryta ihop och komma igen? Eller ska vi ge upp?

Jag är baksugen nu... kanske det blir något bakande för att pigga upp mig.

Kommentarer
Postat av: ET med Z och B

Klart du inte ska ge upp! Men jag hade tagit en paus från tävlandet och jobbat hårt med attityden under tävlingsliknande förhållanden. Själv brukar jag aldrig anmäla så tätt eftersom jag vill ha tid på mej för ev reparationer... Jag vill ju inte befästa ett felaktigt utförande i tävlingssituationen. Och jag tränar mer attityd/känsla än moment. Hör av dej så kan vi träna ihop nån gång. Lycka till. ET (som hade mellanlandat på MSBK men dock utan hundar)

2012-05-12 @ 15:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0