Lydnad-och agilityträning

Dagen började måttligt bra... haha! Försov mig, vaknade 8.10 och jag började skolan 8.25! Lyckat... not! Men kom iväg hyffsat snart och var där strax innan 9.

Efter skolan så åkte jag och Sting (som fick vara med idag) till klubben för att möta upp Susanne och Guiness för lydnadsträning och sen tränade jag slalom och gungan med Guiness.

Sting:
Sitt "i grupp":
Var lite orolig, Gizmo (Susannes sons flickväns hund) skällde en del och Sting gillar inte riktigt hundskall, tror att något farlig kommer hända då. Så berömde henne med rösten att hon satt kvar en gång efter typ halva tiden, satt kvar tiden ut. :)
Platsliggning: La sig på första kommandot och sen gömde jag mig bara en liten stund och gick sen tillbaka. Satte sig inte upp för tidigt!
Fritt följ: Fick kommendering. Något fladdrig, men mycket belöningar och också mycket bra flera sträckor! Nöjd! Hon har ju lite svårt med koncentrationen i fria följet (återigen, skällande hund som störde henne en del).
Inkallning: Något segt ställande, inte lika bra som i måndags. Körde några korta och då får hon bra stopp igen när hon koncentrerar sig.
Rutan: Inte full full fart ut, och stannade strax innanför bandet istället för att markera på targeten. Men med omdirigering så hamnade hon fint i mitten i alla fall.
Hopp apport: Fick kommendering. Braaaa! :D Första gången skickade jag iväg henne till godisskålen när hon bara vänt runt vid ingången utan att hon satt sig. Andra gången fick hon göra hela och det kom inte ett endaste tugg! Men då la jag godis i skålen precis innan, det gäller ju att hon minns hur hon ska göra även när man inte lägger i godis i skålen precis innan. :) Men det går FRAMÅT! För första gången på länge känner jag!
Vittring: Fick kommendering: Ut bra och nosade lugnt över alla. Tog rätt pinne utan att smaka på någon annan. Inget tugg in så jag belönade utan att låta henne göra en ingång eftersom jag tycker hon fått tillbaka tugg pga kommendering! :)

Även idag mycket belöning! :) Duktig tjej!

Guiness:
Gungan:
Började om från noll (bordet enda in mot gungan så den inte rörde sig) då det ju var ett tag sen vi körde gungan. Men han visade inga tecken på att tveka när jag flyttade ut bordet så gungan vickade ner lite. Kom så pass långt fram att jag måste ha något som är i storlek mellan stora och lilla bordet! :D Han känns säker när han gör gungan nu med den här metoden. Tvekar inget utan drar på full rulle mot godiset där uppe. :) Kommer låta honom jobba med den här nivån tills den känns heeelt stabil så att han klarar utan godis som finns där uppe också.
Slalom: Såååå duktig! 4 pinnar, inga problem. Högerslalom funkade också! Susanne har tränat ingångar bara och det har verkligen hjälpt! La på en pinne och det var inga problem. I vänsterslalom blir det ingen förändring direkt, men i högerslalom blir det ju det, men som sagt - inga problem! :D

Jättenöjd med båda. :)

Nu ska jag hämta brorsan vid bussen (snäll syster!) och sen sova! Imorn är det debut för mig och Sting i rallylydnadens fortsättningsklass! Iiiih så spännande! Bästa Sophie kommer följa med och hejja på oss och sen ska vi till stallet och rida! Får låna stallägarens häst så vi kan rida tillsammans! Snääällt!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0