Kort men bra träningspass!

Efter jobbet idag åkte jag till klubben för att vi skulle ha agilitymöte. Jag tog med mig Sting och hann träna ett kort pass innan mötet. Hon var riktigt riktigt duktig och med mig till 100% idag! Det kändes kanonbra! La in lite elitgrejor, för nu kan vi ju börja på riktigt inför eliten i alla fall! :)

Sittande: Körde bara 30sek, men jag gick och gömde mig. Gick bra! :)
Platsliggning: Orkade inte vänta så länge bakom planket, pga flygfän ;) haha! Så blev bara 1min, men då blev fokus på nedläggande som gick bra, sen testade jag att gå 3m bakom som man gör i eliten och även det gick bra!
Fritt följ: KANONfokus idag! Tyst också, ååh så fint hon gick. Kändes så himla bra! Körde även språng och långsam marsch i svängar, gick superbra! Belönade flera ggr under fria följet. :)
Sitt, ligg, stå under gång: Körde "Zätat" i den ordningen. Gick kanonbra! Oj så fint hon gjorde det.
Inkallning m. ställande: Gjorde bara en kort, men vilket fint ställande hon hade! Skickade iväg bollen efter det.
Rutan: Hmm, hon har fått för sig att hon ska runda den högra konen. :S Men gjorde om på ett litet kortare avstånd och då gick hon rakt in. :) Men stannade fint mitt i rutan (hade targeten där, men hon struntade i den). Avslutade med stående, la henne inte ner idag.
Träapport: Körde först en slät bara och den gjorde hon bra! Inget tugg! Då testade jag att gå ut och lägga ut den och skicka iväg henne, och en gång galopperade hon in med apporten! :D Wihooo! Inget tugg alls idag. Så himla duktig!
Hopp + metall: Körde hoppet med metallen idag och det gick jättebra. :) Höll dock metallen lite löst så det skallrade lite. Men bra in i positionen och så.

Sjuuuukt nöjd med henne idag! Så himla duktig! <3 Verkligen glädje genom alla momenten!

Nej nu ska jag ta och skriva ihop lite kort om vad vi pratade om på mötet idag till dom som inte var där (ja, och till dom som var där) och sen sova. Imorn gäller det att vara pigg! Ska redovisa examensarbetet och projektarbetet. Det blir en sjuuukt lång dag imorn. Sting kommer få vara hos snälla Petra med Mick och Algot. :) Hoppas hon uppför sig bra mitt lilla busför! :)

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0