Ett regnigt Märsta

Dagen slutade nog helt okej (trots regn) tyckte nog Sting. :) Med tanke på att hon först fick följa med till skolan där vi såg en film gjord från ett ställe som har vildsvinshägn och såg när hundarna jagade vildsvin. Det sköts två ggr och Sting reagerade båda ggr. Högt och skarpt ljud, hon brukar inte reagerar på film annars. Så när jag såg att dom skulle in i hägnet med gevär gick vi ut utanför klassrummet tills filmen var slut så hon slapp höra mera. Sen på 10-rasten tog vi en sväng ut och då hörs pangande ute istället ;) Troligtvis någon trädgårdsmaskin som smällde i något. Men tillräckligt för att Sting skulle bli lite orolig. Sen åkte vi vidare till stallet, hon är rädd för hästar. Men hann inte lämna henne hemma för Damien skulle få en koll av en hästmassör. :)

Så dagen slutade bra för att? Jo, vi åkte till Märsta-Sigtuna BK där det var kommenderingsträning (genom TL-gruppen). Det regnade dock hela tiden, men Sting var duktig och inte jättepåverkad, utan hon jobbade på. Dom här momenten gjorde vi (man gör ju inte alla, för då skulle inte alla hinna köra innan natten ;D).

Sitt i grupp: Det var några elithundar med också så dom körde 2min. Men jag valde att gå tillbaka efter ca 1,5min (över 1min i alla fall, för TL sa till). Hon satt kvar hela tiden trots att jag stog bredvid! :) Duktig, och satt såklart även hela tiden då jag stog på full längd från henne.
Platsliggning: 4min och med elitens störning när TL går runt hundarna. La sig å första kommandot och låg kvar tiden ut! :D Men när jag var typ 1-2m ifrån henne reste hon sig... *mutter* la då om henne och gick ifrån en kort bit och då gjorde hon rätt. Hon fick ligga en till lång platsliggning, jag synlig, som hjälp till en annan hund som ville ha mer träning, och även då reste hon sig strax innan jag var tillbaka...
Fritt följ: Tappade lite lite i sidled, men inte supermycket. Hade dock lite problem att sätta sig, så många extra kommandon dessvärre. Men stundtals riktigt fint. Tyvärr även ljud. *mutter!*
Inkallning: Jättenöjd! :D Bra fart, fint ställande, men en liten fördröjning bara till andra sträckan då hon hörde något, men jag upprepade inget och så kom hon sen! :) Duktig!
Rutan: Kanonbra fart ut! Stannade direkt på mitt kommando och la sig även direkt! <3 Men började käka lite gräs... Haha! Så när jag gick mot henne så reste hon sig (visste väl att hon inte skulle käka gräs) så sa bara ligg igen. Resten fint! :) Mycket nöjd!
Vittring: TL la som en ring, och Sting nosade riktigt riktigt fint över pinnarna. Gick två varv för att vara säker innan hon bestämde sig för rätt (utan att smaka på någon annan!) men hon tappade och så lite tugg. :/ Men satte sig bra fot och då var det inget tugg! :) Så det är på bättring.

Jag är riktigt nöjd med henne ändå, hon kändes med mig och ville verkligen jobba! :) Nu laddar vi för lördagens lydnadstävling, på just Märsta-Sigtuna BK! Får se om jag klämmer in ett litet träningspass imorn. Har kört rutan två dagar i rad nu utan target, så bara köra något rutskick med target i och så lite andra småsaker. Men det börjar kännas bättre i alla fall! Hoppas det kan ge utdelning på tävling snart också!

Nu ska jag ta och sova, har varit hos kiropraktorn idag och då ska jag väl helst inte sitta så länge vid datorn så jag stelnar till. Trodde jag skulle få lite ont eftersom det regnade nu ikväll, trodde jag skulle stå och spänna mig, men nej inte ont! :D

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0