Dag 2 agilitytävling, kurs, lydnadsträning

Dagen idag har bestått av SOL och HUND! :D Underbar dag!

Dagen började med att jag försov mig... kanon *not!* men jag hann ändå. :) Tältet stog kvar när vi kom till Västerås så det var ju bra! :) Två hoppklasser var det idag.

Första hopploppet glömmer vi... han var allmänt flummig, lyssnade inte direkt och sen tar han ingången till slalom, fortsätter rakt ut, får tillbaka honom och där tar det stopp. Han vägrar röra sig. Så då tog jag honom helt enkelt av planen. Har funderat och kommit fram till att jag har ju på ett sätt belönat detta beteende, ftersom han har fått köra vidare = belöning... Så nu ska han INTE få fortsätta om han gör så. Av direkt. Inte okej. Till saken hör att han gjorde kaaaanonfint slalom på 4 pinnar innan vi tävlade.

Ingen film! ;)

Andra hopploppet gick bättre. Tyvärr disk då han kikade in i en tunnel för att jag var otydlig, sen lite taggad på var vi skulle härnäst så blev lite strul, men när vi kom i fas igen så gick han som skjuten ur en kanon. Hahaha! Näst sista hindret flyger han låååångt på! Shiet alltså! Slalom tänkte jag försöka mig på ändå, men när jag bromsade upp honom märkte jag ofokus direkt, så utan att egentligen ha provat så körde vi vidare så vi slapp bråket. :) Styrfunktionen var lite seg idag, låååånga svängar. Men shiet vilken fart han får upp, den är det ju verkligen inget fel på!



Hann hem en kort stund. Åkte sen till klubben med Sting där jag skulle hålla i en prova-på-agility-kväll för vardagslydnadskursen (där jag är hjälpinstruktör). Dom var riktigt duktiga :) Bara en busig hund idag. Sting fick börja med att visa en liten bana där det var a-hindret, gungan, balans och slalom. För dom hindrena skulle vi inte gå igenom så ville ändå att dom skulle se hur dom såg ut. Hon var duktig, men slarvade på A-hindrets kontaktfält. ;)

Efter kursen så stannade jag kvar och tränade lite med Sting. Therese med Majje var där och även hennes kille. Tog hjälp av dom vid platsliggningen. Körde först sitt i grupp 1min (la sig INTE ner! :D) och sen nedläggandet för platsliggning. Men hon lyssnade inte på första. Så ställde om och gjorde om. Då la hon sig på första och fick varsågod till godisskålen jag ställt ut innan sittandet. Gjorde sen om bara platsliggningen och nu kommer jag inte ihåg exakt men antingen så la hon sig direkt eller så fick vi göra om. Men jag tror jag kommit på vad det är, hon stör sig på den som säger "kommendera"... Så nu ska någon här hemma få träna oss på det! ;) Mohahaha!

Sen körde vi dom här:
Fritt följ: Gick så fint så fint! :D
Sättande: Bra! :)
Fick gå iväg till godisskålen för jag glömde bollen för inkallningen.
Inkallning m. ställande: Körde många korta för att få snabba stopp bara.
Rutan: Braaaa! :D Körde utan inkallning.
Till belöningen :)
Trä apport: Jobbade på bra och har för mig att jag inte behövde ta den från henne någon gång! :) Kunde även backa lite så hon fick en längre sträcka in till mig och hon tuggade inte! Hon var även väldigt noga med ingången, inget snett! :) 
Metall: Duktig! Bra ingång till och med!

Ska försöka hinna träna någon mer dag i veckan, sen är det kommenderingsträning på Märsta-Sigtuna BK på torsdag och sen tävling där på lördag! :) Måste även komma igång och träna heelwork och freestyle! Heelwork-programet bara måste ju sitta så vi får vårat diplom, men skulle även vara kul om freestyleprogrammet sitter så hon kan få dubbelt diplom! :D

Igår kväll tränade vi på rallylydnadens fortsättningskyltar! Eller tränade och tränade, vi gjorde dom och det var inga konstigheter. Men det var två som vi inte gjorde igår (hoppet och 8ans frestelse). Men det ska vi också träna vidare på. Nästa helg 17-20 maj blir en tuff helg med tävling i 4 dagar och i alla grenar vi tävlar i! Lydnad, freestyle, heelwork, agility, rallylydnad och även utställning! Galet! ;)

Nu måste jag komma i säng. Sjukt trött! Imorn MÅSTE jag plugga, prov på tisdag... Och jag har pluggat mycket? NEJ! Hade ju med mig papprena i helgen, men hade ju så trevliga människor i tältet så kunde inte plugga ;)

Natti natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0