Bro-Håbo BK dag 2

Är heeelt slut nu efter en heldag på klubben. Först lydnadstävling (samling 9.00) och så sista gången på vardagslydnadskursen som började 16.30, kom hem strax efter 19. En hel del mer färg har jag fått också. :)

Som sagt, samling 9.00, Sting kändes trött hemma. Men när vi kom dit så kändes hon taggad och med! Duschade henne innan vi skulle in för dom "individuella" momenten. Det hjälpte en del i värmen tror jag! Såhär såg det ut idag betygsmässigt:

Sitt i grupp: 0p - kliar sig, ställer sig upp - Skiiit också!
Platsliggning: 9p - Vrider sig - Hon bytte sida.
Fritt följ: 7,5p - Fladdrar i sidan, sent sätt, snett sitt - Kändes helt okej idag ändå! :) Hon var med mig mer än igår!
Sättande u. gång: 7,5p - DK huvud, lite sent sättande - Eftersom hon stog igår gjorde jag ett litet dk så hon i alla fall skulle få poäng! Vilket lyckades!
Inkallning m. ställande: 8,5p - Något sent ställande - tyckte det kändes hyffsat bra ändå! Bättre fart än igår och sitt vid ingången iaf!
Rutan: 9p - Avslut - Hmm, tror hon gick in från sidan och jag fick henne precis innanför! Synd på avslutet, minns inte riktigt vad det var, men tror det var något med att hon kanske stog i halten? Eller seg?
Hopp apport: 7p - Tuggar & sätter sig inte - Typiskt! Nu ska jag lägga i gasen! Måste träna mer med kommendering och med andras apporter tror jag.
Metallapport: 8p - Olika tempon in och ut, tugg - Hahaha! Ofta hon tuggade på metallen? ;) Tror hon höll löst dock. Meeeen! Inget snett sättande! Hon tog ut svängen mycket i sidled innan mig men det gjorde ju att hon också satte sig bra, duuuktig!
Vittring: 8p - Tugg (lite) - Det var bättre än igår! Hittade snabbt rätt pinne och det var verkligen inte mycket tugg!
Fjärr: 8p - 2 kommandon - Hon flyttade inte fram speciellt mycket! Men behövde lägga till kommando på både första och sista. Men så duktig annars!
Helhet: 8p - komm. mellan momenten (trixar) - Vet inte riktigt vad som menas, men kanske att jag håller på mycket för att hon är lite okconcentrerad mellan... Jaja, tycker hon höll ihop helt okej med tanke på värmen!

Totalt landade vi idag på 241p och ett 2a pris med en 1a placering!!! Såååå synd på sitt i grupp, det var ju så nära 1a pris idag! Surt! Men i och med vinsten så gick vi vidare till en cupfinal individuellt.

I cupfinalen deltog klassvinnarna från igår och idag i respektive klass. Man skulle göra fritt följ, inkallning och hoppet i den klass man tävlade i. Jag är jättenöjd med fria följet, bara en halt hon stog i! Annars riktigt med, inkallningen kändes också bra, något steg kanske. Men hoppet var det tugg och stog i halten. :/ Slutade på en 5e plats av 7 i finalen. 44,5p fick vi av maximalt 60p (två domare som dömde och koeff 1 på alla moment).

Det var även KM idag och vi vann KM i klass 3. Men klass 3 och elit går tillsammans och där fick vi se oss slagna av elitekipaget. Men på våran klubb delas det ut pris till Bäst i Motsatt Klass, så där hamnade vi, 2a i KM alltså klass 3-elit! :D Alltså shiet vilket helg! Pallplats både igår och idag, även om gårdagens resultat inte var så mycket att skryta med ;D.

Vi var även med i ett lag tillsammans med Jessica med Triss och Carola med Siri. The Chipettes hette vi och jag minns inte placeringen vi fick, men kan det ha varit 5a eller 6a av 8a lag! :) Kul oavsett då vi fick lite priser därifrån också.

Här är Sting med alla sina fina priser som hon vann idag, fast jag glömde visst lägga fram två hundgodispåsar som vi också fick! Mycket priser! :D Alltid lika kul, och två fina pokaler (eller vad man nu ska kalla dom)!



Så nöjd med min lilla hund! <3 Du är bara sååå bäst! Nu ska vi träna träna träna! Men jag ska också leta efter en lydnadstävling till. Nu måste vi ju bara få till det hela vägen snart igen med så nära bara en vecka efter första 1a priset! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0