Bro-Håbo BK dag 1

Idag var det lydnadstävling dag 1 på klubben, eller för klubbens del dag 3, vi har cuphelg den här helgen. Klassvinnarna från idag och imorgon går till en ind. cupfinal. Sen är det även en inofficiell lagtävling, det laget jag är med i heter The Chippetes (tjejgänget i Alvin och Gänget). :) Man är tre stycken i ett lag och så räknar man ihop lagets snittpoäng. Vi ligger näst sist inför imorn ;) Haha! Men det spelar inte så stor roll, det är en kul grej! :)

Jag hade ju planen i huvudet att få gå in och bryta med tanke på att dom ev. skulle skjuta från Kungsängen. Men dom sköt inget så vi körde igenom hela 3an! :D Kul det! Men hade ju varit trevligt med lite bättre resultat bara... ;) Såhär gick det:

Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 10p
Fritt följ: 5,5p - hunden är ej i rätt pos. sitter ej vid vändningar, sitter snett i stegförflyttningar - Tappade henn i början, men sen tog hon upp sig och jobbade bra!
Sättande u. gång: 0p - Sitter ej - Gaah! Sätt dig för tusan...
Inkallning m. ställande: 7,5p - Tempo, långsamt vid avslut, sitter ej - Hmm.. Fiiiint ställande i alla fall!
Rutan: 5p - DK in i rutan, åtlyder ej korr., DK ligg, nosar - Ja, nu när jag lärt mig skillnad på DK och extra kommando kan jag säga att det var bara extra kommandon, inga dk. Hon sprang fel mot rutan men fick in henne och sen sa jag ligg direkt, men nej. Hon nosade då istället...
Hopp apport: 6,5p - Tuggar, sitter snett, tempo - Kan hon bara sluta tugga eller?
Metallapport: 7p - DK apport, brister i tempo, sitter snett i avslut - Fick säga apport två ggr innan hon stack iväg till apporten, och det snea sättandet var inte sååå illa som det varit! :)
Vittring: 0p - Tar för lång tid - Hon hade svårt att hitta pinnen idag, letade igenom pinnarna och sen gjorde hon en sväng utåt för att se om den fanns längre bort. Domaren tyckte det tog för lång tid. Pratade med honom vid prisutdelningen och frågade, för dom får ju leta 1min. Han tyckte då att hon letade nog inte när hon gick ifrån pinnarna, vilket jag såg att hon gjorde. Jaja. Jag är nöjd att hon hittade rätt pinne sen i alla fall. Däremot kom det tugg...
Fjärr: 6p - DK sitt, DK ligg - Som innan, extra kommando. Hon gjorde inte skiftet direkt. Typiskt då hon faktiskt var tyst och flyttade sig knappt något alls! :D
Helhet: 6p

Totalt blev det 168p och ett 0 pris... Vi var 8 från början, en bröt sen och vi hamnade på en 2a placering! Många nollor idag i 3an. ;)

Nu laddar vi om till imorgon och hoppas på bättre resultat! KM imorn nämligen! :) Men har inga större förhoppningar.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0