Agilitytävling & lydnadsträning

Tidigt imorse åkte jag och Guiness tillsammans med Therese och Majje till Västerås Mälarcamping för att tävla i agility! Idag var det agilityklass 1 x2, imorn blir det hoppklass 1 x2. Det började blåsa strax innan lunch och blåster jättemycket under em... hoppas mitt tält står kvar nu tills imorn...

I den första agilityklassen fanns gungan med i slutet och slalom i början. Kanon! För då kunde vi köra på där emellan. Första gången till slalomet missade han ingången, andra gången tog han ingången och tredje gången gjorde han fyra portar men flög sen iväg ;) Han har så bråttom iväg till nästa sak... Men jag lovade att vi inte skulle bråka, så vi forsatte och resten flöt på. Dessvärre lite för bra flyt, inga stopp på kontaktfälten... mutter!



Till den andra agilityklassen tog dom bort gungan! Wihoo! Slalom kvar som näst sista hindret. Förutom dom flygande kontakfälten han gjorde även här så var han riktigt duktig! Självständig och långt före mig! Missade dock ett hinder, men det gör inget. För vi hade ändå diskat oss vid slalom där han totalvägrade att röra sig framåt... Alltså den där hunden! Jag blir GAAALEN... Ogillar när han fryser fast sådär.



När vi kom hem från Västerås åkte jag till klubben med Guiness och Sting. Först lydnad med Sting och sen lite slalom för Guiness (ville att han i alla fall skulle gjort något bra med slalom inför imorn!).

Körde igenom nästan hela 3an med Sting, såhär gick det idag:
Började med att sätta ut godisskål med godis i. Sen gick in för sitt "i grupp" och platsliggning.
Sitt "i grupp": La sig ner efter typ 45sek... Whaat?! Sa då sitt lite irriterat och hon satte sig. Fick sitta en liten stund till och så gick jag tillbaka.
Platsliggning: Efter sittandet löste jag upp henne och ställde sen upp och la ner henne. Hon la sig ner direkt så då fick hon varsågod att gå till skålen! :)
Sittande + plats igen: Gjorde då om proceduren. Nu berömde jag henne efter ca 30sek för att hon satt kvar och så fick hon sitta totalt 1min 15sek. Gick bra :) La henne för platsliggning (hon la sig återigen på första kommandot) och så fick hon ligga nästan 3,5min. Hon låg kvar, men bytte sida någon gång.

Gick av och belönade henne och testade om hon ville dricka. Sen satte vi igång med resterande moment, i med godis i skålen.
Fritt följ: Gick faktiskt riktigt bra tycker jag! :)
Sättande u. gång: Fint!
Inkallning m. ställande: Något segt kanske, men helt okej ändå. Bra fart och in i position.
Rutan: Såååå fint! Full fart ut, stannade och la sig direkt på kommandona och även bra inkallningen.
Hopp apport: Gjorde en etta apportering... men tugg kom så fick ta den från henne och göra om några ggr... Hmm! Men när hon gjorde en bra fick hon sticka till belöningen!

Körde därefter metallen och det gick bra :)

Gjorde inte vittring och fjärr. Hennes attityd var bra idag tycker jag! :)

Guiness slalom
Plockade isär så vi körde ingång först (en port). Gick bra, och så gick vi vidare till fyra pinnar. Även det gick bra! Körde sen även 4 + 4 + 4, även det fortsatte gå bra! MEN när jag satte ihop till 8 blev det inte så bra... Alltså jag förstår inte?! Vad tusan är problemet...? Avslutade med 4 och det gick bra.

Precis när vi var klara började det regna... TUR! :)

Nu ska jag kolla med brorsan när vi ska hämta mat, och sen ladda upp inför morgondagen! :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0