Sent inlägg igen - agilityträningen

Usch så dålig jag är! ;)

Men i söndags så var det två handlingkombinationer och sen två kombinationer med kontaktfält. Den ena med gungan + slalom och den andra balansbommen. Kände mig duktig som inte körde så länge på handlingkombinationerna! Utan faktiskt sparade på krafterna till kontaktfält, gungan och slalom!

Kontakfält (balansbommen) - Påminde genom att ta upp från sidan och ner mot locket. Gick bra och han hade bra tryck! :) Sen körde vi hela och det är som om han glömmer bort liksom. Men så väntade jag ut honom en gång på nerfarten. Han stog bara och glodde tillbaka ;) Så visade lite och då kom han ihåg. Nästa gång gick det bättre! :D Duuktig!

Gungan - Körde några gånger med att han fick slå ner den i backen. Sen att springa rakt upp till toppen när en annan ställde sig på uppfarten så den inte slog ner. Sen testade vi att ta upp den lite granna på uppfarten så han fick en duns på väg fram mot toppen (men den var den stilla). Det gick bättre! Då hade han sug uppåt och struntade i dunsen faktiskt! Han fick till och med åka ner en liten bit med gungan - långsamt! Han brydde sig inte alls!

Slalom - Riktigt bra! 4 pinnar vänsterslalom börjar sitta! Om han inte kommer såå snabbt ;) 8 pinnar gick helt okej. :) Men så gjorde jag en gång för mycket och han blev seg och bara stog och tittade. :P Men fick honom igenom en sista gång, så vi kunde sluta bra. Fy på mig!

Nu ska jag skriva ett till inlägg om något annat ;)
Tjingeling så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0