Otursdag?

Idag har jag väl inte riktigt haft ett bra flyt... Speciellt inte under em. Skulle börja praktiken kl 14 idag. Måste anpassa mig lite till en tjej som arbetstränar/praktiserar där också. Hon klarar inte av när vi blir för många. Men strax innan jag ska åka, dvs typ tio i 2 ringer min handledare (chefen där) och frågar om jag kan komma kl 15 istället... Hmm! Irriterande. Hade jag vetat det tidigare hade jag kunnat gå en längre promis med hundarna i det uuunderbara vädret! Dessutom skulle jag komma iväg senare till Camilla = sen kväll. Jaja, tog tillvara på tiden bra faktiskt. Lite lydnadsträning med Sting, fritt följ, Inkallning och trä apport. Gick bra. :) klippte hennes klor och dammsuga övervåningen också.

Efter praktiken åkte jag direkt till Camilla. Halt som tusan där och broddarna sitter fint hemma på ett par andra skor. ;) halkar många ggr och gör fina piruetter, misslyckas med en och far i backen. Slår knäet i isen - aajj! :/ när allt är klart tar jag in Passe för att göra i ordning för ridning. När jag ska träna smiter han undan, vänder sig om och går iväg bortåt, och dörren står öppen ut... Neej! Men han springer bara ner mot hagen. Tar fram hinken och skramlar... Men det är inte Passe som tar täten mot matskramlet, utan det är Power. Vilket betyder att Passe sprängt staketet! Grrrr!!! Får till slut in Power och Octan i en annan hage och lockar in Passe med mathinken (utan grimma) in i stallet. Pjuuh! Lagar staketet och flyttar över rymmarna dit.

Sen ser jag till så alla dörrar är stängda och så tränsar jag honom och tar en sväng på banan. Gick helt okej faktiskt! :) så det slutade ju bra iaf. Inga fler missöden. Förrän jag hemma lyckas slå handen i tv-bordet... Suck!

Men nu ska jag sova, det borde ju inte kunna gå fel? ;) Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0