Lydnadsträning m Sting

Åkte ner till Gröna Dalens grusplan och tränade lydnad med Sting idag. :) körde först igenom alla moment fast med belöningar mellan. Sen vissa moment någon mer gång. :)

Sittande - första gången började hon klia sig efter 1min. Så la om och då fi k hon sitta 2min. Duuuktig!

Platsliggning - 4,5min blev det. ;) duktig tjej som låg så fint.

Fritt följ - bra fokus och bra attityd, även långsamma bra! Bara ett tapp någon gång i mitten.

Sättande u gång - bra!

Inkallning m ställande - lite långt stopp. Men bra tempo båda sträckorna. Haha! Hon gick däremot runt mig vid ingången. Har kört några raka med boll framme i handen nämligen. Och då inte tänkt på vilken hand... Höger såklart. Så därför siktade hon på höger. ;)

Rutan - bra tempo ut. Tyvärr stanna och la jag henne lite tidigt så gjorde en omdirigering från ligg, även om jag vet att det är "lagd hund ligger", så man ska inte flytta. ;) men då blev det rätt. Bra inkallning.

Trä apport - här gjorde jag om några ggr. Hon tuggade ordentligt första... Uscha! Funderar på om det kan vara så att hon börjar bli trött mot slutet och därmed blir slarvig?

Metall - bra!

Vittring - smakade på en annan men in med rätt pinne, utan tugg!! Igår tog hon rätt direkt, så snäppet bättre då. ;)

Fjärr - gjorde lite skiften och hon lyssnade bra. :)

Det jag gjorde om sen var:
Rutan - fick till braa skick!

Några inkallningar med ställandeövningar. :) braa!

Tränade även stadga i sitt och stå genom att störa med bollen. Riktigt bra! Lite sugen i början men sen lät hon det vara.

Jag la ner henne när jag plockade ihop. Så blev lite mer platsliggning. Kanonstörning tack vare ett fotbollsgäng som varit ute och sprungit. Dom kom till grusplanen och kickade iväg en boll. Men Sting låg så fint! :) duuuktig!

Annars har det varit en slappardag. :) skönt det också.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0