Glömt blogga igen..

Här kommer ett snabbt inlägg om agilityträningen i söndags. Jag glömmer ju bort att blogga, illa! ;)

Guiness var riktigt riktigt duktig! :) Det var först en kombination med hopphinder och tunnlar. Många handlingalternativ fanns det och vi testade lite olika vägar och så. Han lyssnade väldigt bra!

Den andra kombinationen var med balans och slalom. Även där en liten klurig grej, jag hann inte riktigt med för att han hade sånt bra framåtsug och jag behöver vara däääär uppe för att visa rätt ;D hahahah! Ska erkänna att jag inte la ner mycket energi på varken KF eller slalom den träningsgången. ;)

Som avslutning körde byggde vi upp en hoppklass 1 bana. Starten var hopp - däck - platt tunnel. Jag valde att utmana honom och se vad han skulle klara genom att ställa mig efter platta tunneln faktiskt. :) Han klarade det galant! Men sen hade han ett lite väl framåtsug så han tog något hinder extra sen, så vi gjorde om. Fick runt honom på banan (sprang förbi slalom) med en nolla! :) Duktig kille.

Har filmer från träningen också, så ska fixa det någon dag också.

Nästa träning, imorn dvs, SKA jag lägga tid på kontaktfält och slalom. Gungan också, den gjorde vi faktiskt också lite sist. Han fick springa hela vägen upp bara medan en annan person stog på gungan så den inte åkte ner. I början var han riktigt fjantig. Men med lite kycklig lånad av den andra personen gick det bra och när han kommit över "tröskeln" så gick det även med vanligt godis! Duuuktig! :D Det var full fart upp!

Snart kommer jag få mina vandringsprispriser från briardklubben! Emelie ska komma förbi Bålsta så jag ska åka och möta upp henne. Ska bli spännande att se hur dom ser ut i år! :D

Kommer nog snart ett inlägg igen om dagens lydnadsträning med Sting.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0