Årets första TL-träff!

Ikväll körde vi årets första TL-träff. Kul! Var ett tag sen jag var med också på TL-träffarna, dagarna har inte passat. Men nu kommer vi köra varannan torsdag och torsdagar är en bra dag! :) Det innebär att man kommenderar och blir kommenderad. Hade med mig Sting idag bara, och vi körde igenom klass 3 då. Hon var riiiiktigt i gasen idag, galet pigg och verkligen på g! :) Kuuul!

Sitt i grupp: 2 min, satt så fint så. :) Kollade mot övre planerna bara för att där var det några andra som tränade och det var skällande hundar.

Platsliggning: 3min och som eliten kör (fast kortare tid), dvs en och en lägger ner och sätter upp. Vi nedläggandet så lyssnade hon inte första gången, andra gången ställde hon sig och gnällde. Sen fick jag ner henne. Men hann precis gå och gömma mig så reste hon sig. Misstänkte att det kunde bli så. Hon var så hög i aktivitetsnivån. Men gick tillbaka och la tillbaka henne och sen låg hon resten, var väl 2min kanske. Men då med störningen att en gick mellan hundarna. :) Uppsättandet gick jättebra! Låg och vänta på sin tur och satte sig fint på mitt kommando!

Fritt följ: Gick kanonbra! Tappade inte positionen. Något snett sitt bara och sen ljud vid vändningar + förflyttningar. Men jättenöjd annars!

Sättande: BRA!

Inkallning m ställande: Suuuuuperfint ställande så jag valde att kasta iväg bollen som belöning faktiskt! Måste ju passa på och belöna det fina ställandet hon gjorde! :)

Rutan: Braa fart ut. Men stannade precis framför banden. Sa rutan igen och hon gjorde en perfekt omdirigering och jag sa sen ligg direkt och pang så låg hon! :D  Bra inkallning också.

Hopp apport: Braaaa! Hjälpte henne lite med en korvbit för att inte få tugget trots kommendering och det gick! Inget tugg! :D

Metallen: Kanon! Bra ingång!

Vittring: Vet inte om hon smakade på en annan eller bara rörde runt den. Men in med rätt pinne. Dock lite tugg. Sa åt henne på väg in och hon skärpte sig och satte sig bra fot!

Fjärren: Fick köra två ggr då hon som var TL för oss missade några skiften ;) Sånt händer. Bara bra träning. Gjorde helt okej skiften första gången. Andra gången RIKTIGT bra! Vette tusan om hon faktiskt höll sig kvar på stället! Fint back-sitt iaf!

KANOOOOONNÖJD med henne iaf! :D Så glaaad att det gick så bra, och hon var pigg efteråt också. Det är bra! :) Så nu ska jag ta och sova. Är såååå trött! Imorn ska Pippi till veterinären för en halvvägskontroll på allergiutredningen.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0