Sol, hundträning å fågelskit

Började dagen med att åka till skolan och se när årets 3or sprang ut! :) Minnen! Det var nämligen prick 5 år sen som jag tog studenten där, fredagen den 8 juni... lite kul att det är just samma dag och allt! :) Sen åkte jag och red, därefter stog hundträning på dagens agenda.

Mötte upp Susanne och Guiness på klubben strax efter 15. Började då med lydnad med Sting och körde sen agility med Guiness. Sting fick köra dom här momenten:

Sittande: Tog ingen tid, utan stog en stund och väntade. Måste ha blivit i alla fall 1,5min tror jag. Hon var duktig! :) Lite störningar runt omkring, men var lugn.
Fritt följ: Inte så mycket, men hon var riktigt på g!
Sitt, ligg, stå u gång "zätat": Riiiktigt fint! :) Tyvärr satt hon på ligg. Men gången efter gjorde hon rätt. Hon sitter/ligger/står kvar när jag går förbi henne och  följer med direkt när jag säger fot. :)
Början till apportering m dirigering: Idag började jag träna inför momentet apportering med dirigering. Jag har valt att sätta ut godisskålar. I början gick hon på mitten, men jag hjälpte henne mer och hon fick ut svängarna jättefint sen åt båda hållen! :)
Inkallning m ställande: Körde bara en gång. Borde gjort fler ggr och kortare för ställandet var inte jättejättebra. Men där slarvade jag.
Träapport: Bra! :)
Metallen: Inte så bra... trött troligtvis, tog den inte direkt nämligen och sen släppte hon den när hon kom in till mig... Valde dock att inte göra om eftersom hon verkade trött. Det var ganska så varmt och så hade vi ändå tränat en stund. :)

Sen var det Guiness tur, och han var riktigt duktig! 12 pinnars slalom tog han fast jag inte var exakt bredvid! :D Duuuuktig kille! Handling tar han jättebra bara jag är tydlig. Vi tränade också kontaktfält på balans och a-hindret, vi har inte gjort det på ett tag, så han hade typ glömt, och A-hindret tycker han är svååårt! Rumpan halkar vid sidan om hela tiden när han väl stannar, och han har inget egentligt tryck ner till targeten. Mer träning på bara target ska det bli och även kontaktfält. Gungan tar vi i början på nästa pass när han är pigg. :)

Nöjd med båda två! Sting kämpade på bra och det gjorde även Guiness, som bara fortsätter växa och växa vid varje träningspass! Snart kan vi nog i alla fall komma ut och tävla hoppklass! :D

När vi lämnade agilityplanen var det en fågel som siktade in sitt bajs på min arm... uuuhhh! Tur det var varmt så det var skönt att spola sig under kallt vatten. Tur i oturen att det bara kom på armeb i alla fall och inte mitt på skallen. ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0