Skolmästerskap & lagtävling

Hann inte och orkade inte blogga igår om skolmästerskapet. Nu blir det ett inlägg om hur allt gick igår och även om hur dagens lagtävling i agility gick. Igår körde jag och Sting agility (en hoppklass bara), lydnadsklass 3 och rallylydnad fortsättningsklass. Guiness körde agilityn (ett hopplopp).

Det började med lydnad. Massa godis på planen.. :/ Lite trött efter ett tag, men hyffsat nöjd med fria följet. Officiell domare - Anna-Carin Andersson från klubben. :)
Sittande: 9,5p - Trampar om vid avlämnade
Platsliggning: 9 - Dk ligg - Grr! Men mycket störning runt omkring.
Fritt följ: 7p - Släpper, står, sent sitt, ojämn position, snett sitt, fint kontakt - Lite seg och så iofs men ändå nöjd.
Sättande: 9p - Något långsamt
Inkallning m ställande: 8,5p - Avstannande tempo ingång - Helt okej ställande iaf. :)
Rutan: 0p - Går ej ut - Rutan var jättesvårt placerad och hon hittade den inte alls. Den var längs med kanten på banan (som var med band, och stog kanske 0,5-1m från banans kantband... Man skulle dessutom skicka då bredvid folk som stog där. Svåååårt!
Hopp apport: 6p - Tugg, står
Metallapport: 7,5p - DK, tempo in - Första gången jag skickade iväg henne så hittade hon godis på planen istället... :/ Domaren dömde det som tekniskt fel, så vi fick göra om och då gick hon inte iväg på första kommandot och var extra seg in... :/
Vittring: 7p - Tugg, tappar, tempo in
Fjärr: 0p - Avbryter momentet - Hon började nämligen komma mot mig på stå och då trodde jag det var kört ;) Så jag bröt där. Hon skällde även en del och gjorde inte första skiftet direkt och sen dröjde det tills nästa skifte och då tyckte hon att hon kunde välja själv. Knaaaaas!
Helhet: 9p - Något ofokuserad för dagen
Totalpoängen: 187,5p, 0 pris.

Dom slog ihop ALLA klasser, tyvärr! Så vi hamnade typ näst sist. Jättetrist, då det bara var vi i 3an och sen massa 1or och en 2a. Det är ju mycket lättare att få bra poäng i 1an och 2an är 3an. Så trist!

Därefter var det rallylydnad, bara jag i fortsättningsklassen. Där gick hon faktiskt ganska bra! Lite ofokus på något ställe. Men vi fick ihop 94p (fast dom har skrivit 91p men det var fel såg jag nu)! :) Duktig tjej! Officiell domare även här. Vi lyckades faktiskt vinna rallylydnaden! Även här slogs klasserna ihop, så det var ju kul att vinna över nybörjarekipagen som ändå har lite lättare bana.

Sting Rallylydnad fortsättning (inoff)



Efter lunch var det dags för agilityn. Sting gjorde en jättefin nolla! :) Lite seg kanske. Men hoppar helt okej! :) Guiness springer förbi ett hinder och sen går han ur slalom för tidigt två ggr. Men tredje gången gör han HELA (8 pinnar) slalomet!!! :D Wihooo! Han låste sig inte alls, utan han försökte om och om igen! Kuuuuul!!!

Guiness hopploppet



Sting hopploppet



Även här slogs alla storleksklasser ihop... syyynd! För Sting vann largeklassen, men blev nu placerad som 3a eftersom två smallhundar var snabbare. :/ Himla trist!

Totalt blev Sting 3a när man räknade ihop dom tre grenar man hade bäst resultat i och det var det 5 stycken som gjorde. Hade varit kul om man vunnit sista året. Men jaja... Tycker att det var lite konstigt räknat som sagt.

- - - - -
Så till dagens agilitylagtävling. Det började spännande. Mimmi hade kört vilse och Renata fick jag inte tag i... Klockan 8.10 var det banvandring och då var ingen av dom på plats... Mimmi kom efter en stund, hon fick memorera banan utanför. Renata ringde 8.40 och sa att hon försovit sig... ;) Men hon hann till starten i alla fall, för som tur var var vi sent i listan. :)

Agilityklassen blev det diskat för laget då alla diskade sig (jag och Sting kortade ner banan). Även i hoppklassen blev laget diskat, men jag och Sting körde klart hela och lyckades nolla det! :D Vi fick dock 1,46 tidsfel ;) Inte alls mycket, och det hade vi kunnat ta in på något ställe om jag gjort bytet jag tänkt. Ni får bara se hopploppet, då agilityloppet var lite halvhjärtat från min sida, så det gick inte så bra det lilla vi nu körde. ;)



Hon hade jobbat på bra dom här två dagarna, eller tre egentligen eftersom vi tävlade även i söndags. Imorn ska hon bara få ta det lugnt och gå promenader. :) Imorn slutar jag skolan! Sköööönt! På söndag är det dags för agility igen, även då lagtävling.

Har ätit mumsig langos till födelsedagsmiddag! :) Nu väntar efterrätt = tååårta och sen presenter! :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0