Rallylydnadstävling

Blir ett kort inlägg här, ska ta och komma i säng för att tagga till för imorn! Då ska jag, lillebror och bästa Sophie göra Arosfortet osäkert! :D Wihoo! Ska bli såå kul! Hoppas min fot sköter sig bara ;)

Åter till idag, jag och Sting åkte till Nacka BK idag för att tävla rallylydnad fortsättningsklass (andra gången officiellt). När jag såg att första momentet var 8ans frestelse ville jag åka hem direkt... Men klart jag inte gjorde det. Tog fram Stings två bollar och lekte med dom och la sen ut dom och så gick vi i 8or och fram och tillbaka. Hon var såååå duktig! Och även på plan var det ett av dom momenten hon klarade allra bäst! Gick så fint och fullt fokus på mig, kollade inte ens mot dom! :D Bästa hund! <3

Ett moment som däremot inte gick bra var snurr under gång. Där förlorade vi totalt 13p för att hon inte gjorde snurren direkt och det blev strul. Hon slog i skylten (-3p) och så fick jag -10 för att jag inte sa till om omtag. Trodde dock inte att det räknades som ett omtag eftersom jag aldrig gick tillbaka direkt. :S Skumt, men jaja. Orka lägga fokus på det! Träna vidare istället. Men totalt hamnade vi på 77p, huuuh så lågt! Men det räcker till godkänt i alla fall och vi har nu bara ett kvar tills uppflytt! :D Gäller att börja kika på avancerade klassens skyltar! För klart vi ska fortsätta efter fortsättningen! ;)

Nöjd annars med Sting! :) Hon fick sen vara med i klubbstugan när vi väntade på prisutdelning, och under tiden kollade jag på agilitySM live i telefonen! :D Underbart! Efter tävlingen åkte jag å Sting till Bromma Zoo och köpte två leksaker och lite gott till Sting. Hon var med därinne såklart. :) Skötte sig bra! Men hon var riktigt nyfiken såklart och skulle kolla noga. :)

Nu ska jag sova, natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0