Lydnadstävling Västerås BK

Idag var det dag igen. Fick efteranmäla i fredags! :) Det var väldigt snällt! Vi var bara 3 stycken i klass 3, så pallplats var ju redan klart, men jag hoppades på 1a pris med tanke på hur bra hon gått i veckan! Hon var riktigt taggad, lite fööör taggad dock. Vilket gör att hon blir lite flamsig och "kan inte" sätta sig i halterna i fria följet... Mutter! Här kommer betyg och kommentarer.

Sitt i grupp: 10p - Yes! Men hade vi inte kunnat fått den förra helgen istället?
Platsliggning: 7,5 - Oro, sitter upp för tidigt - Hade legat och bytt sida flera ggr. Märkte redan på sitt i grupp att hon kollade sig omkring endel. Publiken bakom också. Upp i sitt direkt när jag var tillbaka - övertaggad!
Fritt följ: 5p - Positionen, sitter ej, sega stegförflyttningar, stannar, extra kommando, ej parallell - Jaa, säger en del om hur hon gick. Kändes inte alls bra, även om det fanns sträckor där hon gick där hon skulle! Det var ett långt fritt följ.
Sättande: 8p - Segt sättande - Hmm... antingen sätter hon sig inte eller så är det segt, träna mera fart helt enkelt!
Inkallning m ställande: 7p - Går långt innan ställande - Låååång inkallning, fick gå typ 40m och det ska vara 30-35m, hon fick upp en himla fart och jag såg inte riktigt konen (som stog 20m åt höger) var jag skulle ställa henne. Så jag kände mig väl inte så säker heller. Men bra ändå med tanke på farten hon hade ;)
Rutan: 10p - Wihooo!
Hopp apport: 6,5p - Extra kommando, tuggar - Hon ställde sig bakom mig, försöka få henne till fot iaf, men nej. Gick inte.
Metallapport: 8p - Tappar tempo, bakcar undan vid överlämnandet - Ang det sista så brukar det bli så när hon är övertaggad. Det är som om hon har myror i rumpan.
Vittring: 6p - Tuggan och tappar föremålet - Men nosade jättefint och tog rätt direkt! :)
Fjärr: 5p - Går fram, många kommandon - Hade öronen någon annanstans. Fick säga kommandona flera ggr, och slutar med att hon skäller på mig också.
Helhet: 6p - Skäller och morrar på plan - Haha, okej... ;) Visste inte att sånt drogs på helheten egentligen.
Summan blev 225,5p, ett 2a pris och en 1a placering!

Nu har vi fått klassvinst tre söndagar i rad! :D Kuuul! Men extra kul hade det varit med lika många 1a pris, en gång fick vi ju det i alla fall ;) Nära en gång och idag lite längre ifrån. Men vi är på god väg känner jag! Är mycket nöjd med rutan! Jättefint jobbat av henne!

Efter tävlingen åkte jag runt till lite butiker och handlade bland annat priser till tävlingarna, rörisolering till platta tunneln och in på Hööks där jag hittade nya ridbyxor och ett jättesnyggt träns (ska testas imorn!) fast jag bara skulle ha pälsglans ;) haha! Så det kan bli..

När jag kom hem så åkte jag nästan direkt iväg till klubben för att klippa gräset, fixa med priser inför tisdag och onsdag (agilitytävlingar) och fixa nytt skumgummiskydd på platta tunnelns ingång. Var där strax över 4 timmar! Klippa gräs i ösregn var väl inte så kul, blev rätt kallt att sitta där och åka runt runt runt... Mycket att klippa. Men fint blev det! Bara agilityplanen kvar, men den tar jag efter agilitytävlingarna.

Sen var det middag och kolla på mästarnas mästare, sen satte jag mig och fixade med briardresultaten och nu ska jag ta och sova... Har varit igång sen halv 7 imorse. 18 timmar nu.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Men ni fick poäng på allt, det är ju också ett framsteg! Så tummen upp!

2012-06-07 @ 14:44:18
URL: http://Http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0