Kanonträning i regnet!

Regn, regn, regn... :/ Men jag hade bestämt att jag skulle träna idag och så skulle det bli! Inget regn skulle hindra mig, vi struntade helt enkelt i regnet och körde på ändå. Det enda som kunde hända var ju att vi blev blöta... och det är ju inte så farligt ;) Kan meddela att vi överlevde! ;)

Hämtade upp Guiness och sen åkte vi till IP. Där skulle jag börja med att träna lydnad med Sting eftersom det var varning för störningar från Kungsängen idag i form av skarpskjutningar.

Sittande: Jättebra! Fick sitta 1,5min. Lugnt och fint.
Platsliggning: 3,5min låg lugnt och fint. La sig och satte sig på mina första kommandon!
Fritt följ: Gick sååå bra! Hade störning från fyra ankor/änder som fanns på planen. Men Sting hade fullt fokus på mig! Det var nog mest jag som stördes av fåglarna. ;) Riktigt riktigt bra attityd hade hon och jag belönade flera ggr i momentet.
Sättande: Bra!
Inkallning m ställande: Dessa fåglar var återigen en störning. Dom gick förbi ca 7m om Sting, och hon brydde sig inte alls om dom! Hon gjorde ett bra ställande så hon fick då belöningen direkt! :) Så duktig!
Rutan: Snyyyyggt! (avslutade med henne stående) Fick dock säga rutan 2ggr innan hon sprang iväg för hon hade fokus på fåglarna. Haha!
Apport, trä: Superduktig! Inget tugg, och när jag la ut den och sen skickade henne så galopperade hon till och med in med den! :D
Metallapport: Duktig duktig! <3 Testade externbelöning här med för att kanske få upp farten, och jaa det gick bra faktiskt. Hon försökte galoppera men tyckte väl att det blev lite äckligt i munnen för hon håller ju inte superhårt ;)
Vittring: Gjorde vi inte idag.
Fjärren: La vi inte heller någon vikt på idag.

Så himla duktig och vilken bra attityd rakt igenom trots regn!!!! :D Bästa hunden! Fick efteranmäla till Västerås BK's lydnadstävling på söndag så nu hoppas jag att hon håller samma attityd där och gör bra ifrån sig. :)

Sen åkte vi vidare till klubben, där jag fick träffa Pippis syster Tuva. Hennes nya familj hade varit i Umeå och var på väg hem så dom tog en liten omväg så jag fick hälsa på henne! :) Kul att se henne och hon mådde bra. Hade dock varit ganska så överviktig när dom tog henne, men nu såg hon fin ut. Hon blev alltså såld till ett pensionärspar som hade katt och chihuahua... Blev alltså inte så lyckat ;) Men känns skönt att veta att hon nu mår bra.

Sen var det dags för träning med Guiness. SLALOM skulle vi lägga fokus på idag! ;) Hans matte har ju tränat hemma lite och det har gett resultat! Hon är uppe i 5 pinnar. Så jag började med 4 pinnar. Gick jättebra! Hittade ingång själv fast jag inte var precis bredvid! Kom ut olika vinklar och det gick bra. Sen var då tanken att lägga på en pinne, men fick lägga på två stycken för att en av dom satt fast. Men det gick kanooonbra! :D Bra fart i slalomet börjar det bli också! Riktigt kul! Även 8 fungerade bra, men där bröt jag! Men guuh vilket pass, han lessnade aldrig utan vi körde en hel del faktiskt!

Efter en liten paus körde vi lite kombinationer och han var riktigt duktig! :)

Så riktigt dukiga hundar idag trots regn! :D Superduperkul!

Trevlig helg på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0