Förmiddagsträningspass

Fick mail igår om att vi fick efteranmäla till Umeå BKs lydnadstävling den 27 juni, dvs onsdag nästa vecka. Vi är nämligen i Härnösand nästa vecka och det blir peeerfekt att åka och tävla, för då får vi även träffa Therese, Polluxx, Castor och Gnistra! :) Men i och med det måste vi ju ta tag och börja hårdträna igen, nu tusan måste det gå hela vägen! Snälla, snälla!

Gick till grusplanen som är 5min bort, bra rastningspromis innan.

Testade med att gå in utan koppel på "plan" inför sitt och plats, gick bra!
Sittande: 1,5min, satt lungt och fint. Kollade lite åt sidorna ibland, men inga "tvära kast".
Platsliggning: 3min, låg lungt och stilla kvar på samma sida hela tiden. :) Valde därför att inte ta längre tid för jag ville belöna att hon låg där hon skulle. :) La sig även ner på första kommandot.
Fritt följ: Riiktigt bra attityd idag, belönade flera ggr varvat med korv eller kamp med boll på snöre. Duktig tjej! :)
Inkallning m ställande: Gjorde flera korta och hon stannade bra, avslutade med en lång och ställandet var helt okej!
Träapport: Riiiiktigt riktigt duktig! Inget tugg och jag kastade flera ggr. Blev bara släta då det inte fanns något hinder där ;) Även galopp in några ggr! Det tar sig! :D
Metallapport: Tvekade något vid gripandet, men behövde inget puschande för att ta den. Berömde henne istället när hon tagit den på väg in. :) Duktig.

Hon gick verkligen kanonbra idag! :D Så himla kul! Bara hoppas det håller i sig nu. :)

Får se om vi kanske kör något pass till i eftermiddag, bara något litet kanske, typ vittringen.

Ha en bra dag! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0