Duuuktiga hundar!

Ikväll skulle jag och Maria städa på klubben. Så jag tog med mig Sting och Guiness för att kunna träna efteråt. Hur jag tänkte att jag skulle köra agility med typ stukad/sträckt fot (från gårdagens fotboll) vet jag inte. Men körde mycket nära så jag inte behövde springa. Gick jättebra! Men först till det som Sting fick göra:

Sittande: 1min dold körde jag, gick jättebra!
Platsliggning: 4min dold, lugnt och fint.
Fritt följ: Bara lite kort men hon gick fint och fick en del belöning under tiden! :)
"Apportering" m. dirigering: Körde vidare med godisskålar som sist. I början satsar hon gärna mot mitten. Men sen gör hon jättefin båge ut, körde bara några gånger åt vänster idag.
Träapport: Bara lite lätt, en etta apportering och sen lämnade jag henne bara någon meter så fick hon komma in fot. :) Duktig!

Sen fick det räcka, det var lite kvavt så hon var lite slut i huvudet kände jag. Så ville inte pressa henne mera. :)

Så var det Guiness tur, som sagt. Jag kunde inte springa så mycket. Så det är skönt att han går att skicka, men idag jobbade vi med gungan (med bordet under och flyttade ut det lite i taget så det slog ner mer och mer), gick kalaaas! Sen tränade på kontaktfält på A-hindret. Kändes bättre än sist! ;) Så till sist slalom. Körde på med 12 pinnars direkt och det satt kanonfiiiint! :D Lite hopphinder/tunnlar runt omkring och det var inga problem att ha slalomet med i kombinationerna och kom från olika vinklar. Visst någon gång kom han för snabbt och hann inte räta upp, men han var på´t igen direkt! :D Inte alls som förut! Nu vill jag ju tävla hoppklass, för han börjar verkligen kännas redo för det! Och förhoppningsvis är det inte långt kvar till agilityklass heller. Målet är augusti! :)

Mycket nöjd med båda två, himla kul med bra träningskvällar i fint väder med duktiga hundar. Hade dock varit ännu roligare med lite sällskap ;) Haha! Men så hade jag inte "annonserat" om det heller ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0