Sol, hundträning, bad och smoothie = underbar dag!

Sommaren är tillbaka! :D Underbart! Jag och Sting åkte till klubben på förmiddagen för att först träna lite lydnad och sen agility. Vi ska ju faktiskt tävla agility på söndag, så kan ju vara bra för henne att ha fått en liten genomkörare innan. :)
 
Lydnaden gick helt okej! :)
Sittande: 2min, bra!
Platsliggning: 3min, okej. Hon var lite fladdrig i början tycker jag. Bytte sida en gång. Men hon la sig på första och satte sig inte för tidigt, och annars låg hon ju kvar.
Fritt följ: Hon fortsätter behålla sin finfina attityd! Trots värmen! :) Roooligt!
Sättande: Bra :)
Tog en liten paus pga värmen.
Ink. m. ställande: Ganska så segt ställande i början, körde några korta och då gick det bättre sen! :)
Rutan: Lite seg ut, men hittade mitten och stannade bra. :)
Hopp apport: Helt okej faktiskt! :) Tugg en enda gång av ganska många! Fick även kommendering av Ann, och även då gjorde hon det bra! Två ggr!
Vittring: Ann kommenderade. Första gången sa jag bra när hon var på väg mot mig strax efter hon tagit pinnen. Jättebra in och inget tugg. Hon letar så fint. Hann nosa på en pinne innan och sen kom hon till rätt. Tog den utan att tveka och in. Andra gången la Ann en ring och även då nosade Sting sig fram till rätt pinne utan tvekan. Så himla duktig! Där var det dock tugg! :/
 
Nöjd ändå att hon orkade i värmen! :) Valde att testa att INTE duscha av henne. Sen körde vi som sagt agility och hon var jätteduktig! Några småmissar i min handling som gjorde att hon tog annat hinder än vad jag tänkt mig. Men vi körde lite runt och ut och mellan och hit å dit ;) Kontaktfälten var fina och slalom riktigt bra! :) Min duktiga duktiga hund! <3
 
Sen var tanken att vi skulle åka till Lejondal i Bro och bada, men hittade ingen badplats så åkte ut till skolan och ner till vattnet. Myysigt! :) Det är ganska långgrunt där så jag gick ut en bit också och det var riktigt skönt. Synd att jag inte hade badkläder med mig. Men lite bilder tog jag istället för att bada. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På väg ut mot skolan så jag skyltar om att det fanns självplock på jordgubbar, så var ju självklart tvungen att åka förbi där och kolla! Då hade dom färdigplockade lådor för 20:-/st så jag köpte 5st. Såå goda! :) När jag kom hem gjorde jag iordning en smoothie av banan, jordgubbar och vaniljyoghurt. Mycket mumsigt! Sooommar! <3
 
 
Undra vad jag ska hitta på nu...
Tjingeling!
 

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

mysiga Bilder :D

2012-07-03 @ 17:09:09
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0