Slottshoppet - agilitytävling

Idag åkte jag och Sting till Wiks slott där Uppsala Hundvänners LKK höll agilitytävling. Det är tävling nästan en hel vecka, sön-tis är det klass 1 och 3, vilodag ons och sen tor-lör är det klass 2 och 3. Vi tävlar dock bara idag.
 
Först var det agilityklass, 92 starter. Gaaanska så mycket liksom. Totalt blev det 17 nollor, tyvärr var vi inte en av dessa. Utan hon gick ur slalom, tror jag gjorde något så hon trodde det var fel. Så typiskt när jag fick in henne i den något kluriga ingången. Så blev det såklart tidsfel. Så en summa på 11,67 fel och en 36'e plats fick vi nöja oss med. ;) Fast vi diskade oss ju inte, så som 53 andra gjorde. :) Och vi hade KUL, jag är nöjd med hennes fart och att hon lyssnade bra på mig!
 
 
Därefter var det hoppklass, 108 starter, några fler alltså. Här blev det hela 32 nollor! :O Galet många! Men både den här klassen och agilityklassen tyckte jag var hyffsat lätta klass 3, kollade man på small och mediums banor (det var tre banor som var igång samtidigt, så alla hade ju inte samma bana) så var dom mycket mer krångligare och mer som klass 3 tycker jag. Även här var vi inte ett av dom nollade ekipagen utan här gjorde jag en tokig sak i handlingen på ett ställe. Hade inte bestämt mig för vilken väg jag skulle ta utan bestämde det efter banvandringen, och då hade jag inte testat dom olika alternativen ordentligt. Så det blev lite knasigt och resulterade i en vägran. Dumma miiig! Men det handlingsalternativet jag valde vid sidan om banan funkade inte riktigt för hon hade gasen i idag. ;) Haha! Jaja, det är ju bara positivt ju! Vi slutade på en 68'onde plats med 13,05 fel! Shiiiiet vad långt ner liksom! Här var det "bara" 34 diskade, vilket visar lite hur "lätt" banan ändå var. Men som jag sa ang det andra loppet, är nöjd ändå och vi hade roligt! Det var därför vi åkte! :)
 
 
Nu när jag kollar på filmerna igen så är jag verkligen riktigt nöjd! Hade vi inte haft dom där småfelen så hade det varit KANONlopp! Men är grymt nöjd ändå då jag kände ett litet annat tryck i henne, och jag blir så glad att se att hon hoppar bra också utan en massa taxerande.
 
Imorn ska jag träna Guiness på fm och sen kanske jag åker och kollar på agilitytävlingarna, det är ju ganska så nära ändå, och jag har inte så mycket annat för mig. Ska rida Damien också. :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0