Lydnadsträning med Sting & Mick

Åkte till klubben även idag för ett sista pass innan tävlingen imorn, även Susanne och Guiness tränade. Tog även med mig Mick (Petras border collie - http://petrastrand.wordpress.com/) som jag börjat träna lite mer. Idag var andra gången vi tränade tillsammans. Innan har han inte tränat tävlingslydnad alls.
 
Vi började med att göra sitt i grupp och platsliggning (med Sting, Guiness och en bearded collie som var där). Sting fick sitta 2min och klarade det galant! Platsliggning 3min också fiint! :D
 
Sen tränade jag lite med Mick. Blev delar ur alla moment i klass 1. Han var riktigt duktig. Lite nosig, men när han väl fokuserade så kanon! :) Fotgåendet blir bättre, jag har dock handen högt upp än. Här är en liten film från alla momenten.
 
 
Sen körde jag och Sting.
 
Fritt följ: Vilken attityd! :D Kanonbra!
Sättande: Bra!
Inkallning m ställande: buuuuhhuu! Hennes ställande har blivit sämre! :/ Tränade då på stoppen mera idag.
Rutan: Belönade vid ställandet för hon hade bra fart ut!
Hopp apport: BRA! Inget tugg!
Metallen: Också bra! ;)
Vittringen: Inget tugg, men släppte den vid mig istället för att sätta sig med den i munnen hos mig. Men skönt att det inte var tugg. Nu gäller det att hon håller i den hela vägen imorn iaf!
Fjärr: Körde bara nära, hon gjorde bra skiften - och framförallt rätt skiften! ;)
 
Känns alltså riktigt bra inför imorgon! Hoppas hon håller i det här nu och inte flamsar så vi tappar poäng! <3 Känner att vi skulle kunna sätta det här om vi bara håller ihop oss!
 
Nu ska jag åka till Uppsala för att jobba på en circus, såg en kompis som skrev på facebook att dom behövde personal till ponnyridning, ansiktsmålning och sälja popcorn! Så jag ringde den ansvarige direkt och fick jobb idag, lörd och sönd! Kan inte imorn då tyvärr eftersom jag ska tävla. Men bra med extra pengar! Behöver det verkligen. Så får se vad jag ska göra. Ansiktsmålning har jag redan sagt att jag inte kan ;) Men jag skrev att jag ridit i 16 år så lär ju vara på ponnyridningen mest skulle jag tro.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0