Lydnadstävling Bro-Håbo BK

Igår eftermiddags stog jag och Sting åter på startlinjen i lydnadsklass 3. Fick startnr 1 så jag skulle hinna hem med Sting emellan, eftersom jag skulle hjälpa till senare att skriva i lydnadsklass 1.
 
Sitt i grupp: 9p - tittar runt
Platsliggning: 7p - kliar sig, flyttar sig, sätter sig före - Blääh! Ligg still för tusan!
Fritt följ: 6p - hund lämnar förare, snett sitt, släpper i sidled - Guh så irriterande! Började med rakt fram, och sen vänster om marsch, men Sting fortsatte framåt och jag vet inte var hon höll på med. Sen gjorde hon en båge tillbaka och ställde sig på vägen dit vi skulle och väntade in mig. Blev jättekonstigt! Så himla surt, då hon efter det gick riktigt bra faktiskt!
Sättande: 9p - ej med i transport - Men för tusan! Nu stog det inget om sent sättande, så antagligen satte hon sig bra, men så ska hon inte vara med i transporten istället... Men bra att hon satte sig snabbt iaf.
Inkallning m. ställande: 6p - hårt kommando, tar steg, tempo in - Hon travade sista sträckan, men hon var ofokuserad när jag ropade, kollade mot skogen, så vet inte vad hon såg/hörde. Ställandet var som sagt steg på.
Rutan: 7p - hårt stanna kommando, tempo, 2 tassar utanför - Jag tycker ändå hon hade bra tempo ut. Sen när jag sa stanna så var hon lite ofokuserad och jag sa tyvärr ligg lite tidigt, så hon hann gå något steg innan hon la sig och hamnade lite utanför.
Hopp apport: 6p - tempo in, tugg, dåligt avslut, står - Alltså gaaah! Har ju varit så fint hela veckan!
Metallapport: 7,5p - tempo, långsamt gripande, snett sitt - Hon försökte verkligen sätta sig rakt, men nääe. ;)
Vittring: 5p - tugg, tappar, står i avslut - Nehe... inte heller detta funkade inte, trots att även det gått bra hela veckan. Rätt pinne i alla fall, där är hon väldigt säker!
Fjärr: 5p -  många DK, flyttar fram - Gaah! Det börjar redan på hopp apport, tuggar hon där så tuggar hon även på vittringen och så gör hon inte fjärren ordentligt. Tror jag kopplat ihop det. Nu blev det DK på varenda skifte nästan och ordentligt framflytt...
Helhet: 7p - hunden ur fokus mellan momenten - Jaoo...
TOTALT: 209p, 3e pris, plac 5/9
 
Kändes sådär. Lite loj idag. Men det blev väldigt varmt, och tror att åskan hängde lite i luften (den kom senare). Nu får hon vila idag och imorn för jag ska jobba på circusen igen, blir långa dagar idag och imorn (10.45 - ca 18.30), så ska vi träna på måndag igen, så får hon tänka över sina hyss :P Sen åker vi till Göteborg på tisdag! :D
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0