Lydnadsläger dag 4 + träning med Guiness

Sista dagen på lägret, bara två pass idag, för vi slutade lite tidigare. Sen blev det träning med Guiness efteråt.
 
Som första grej körde vi hopp apport med fokus på att få upp farten igen. Så två gånger med mycket peppning och till matskål bara (ingen ingång) och sen rutan med avslut vid ställandet och sen inkallning. Sen började vi om och gjorde allting igen. Första gången var ställandet på inkallningen lite segt, så andra gången hjälpte jag henne med handtecken och kastade boll. Hon fick upp galopp igen på apporten. Mycket spring, så hon blev trött, så körde inte prick tiden ut. Men bättre att inte tjata med henne då det inte blir bättre då.
 
Sen var det lite fika och så körde vi igång igen. Tyvärr var jag sist idag, hade jag varit först eller i alla fall i början hade det varit kanon! För tyvärr så kom åskan under vårat andra pass! :/ Men vi hann köra två vittringar där jag stog med händerna ihop nedanför magen med godis, hon kom in hela vägen och satt sig utan minsta lilla tugg!! TVÅ ggr! :D Så jag kommer göra detta på tävlingen för att i alla fall slippa tugget! Kommer ju få neddrag för DK, men det skiter jag i då jag hellre tar ett sådant DK än tugget! Så det ska bli riktigt riktigt spännande att se hur det går. För att inte traggla för mycket vittring så skulle jag köra lite fjärr. Första så lyssnade hon inte alls något bra. Kanske visste hon redan om åskan då? För när jag ställt upp igen, lagt ner och gått ut så kom den. Jag försökte få igång henne, men gick inte. Men jag satte mig på marken och hon kunde köra en liten fjärr, även rulla runt! :)
 
Stackars Sting, detta läger har hon fått jobba enormt mycket! Men så duktig hon har varit! Hoppas verkligen att åskan håller sig borta när det är tävlingsdags på fredag! För jag är nyfiken på hur det kommer gå då hon går från klarhet till klarhet i många moment! Det börjar kännas som att säcken snart sluts ihop! Dom där sista smågrejorna börjar landa!
 
Åskan slutade efter ett tag och då blev det först lite lydnad med Guiness för att se om han ville träna det med mig, vill inte alls med matte! Men jodå, det gick bra! Gjorde lite blandat och mycket godisbelöningar. Får se om det går bättre imorn med matte, då det faktiskt gick lite bättre efter att jag tränat först! Vi körde såklart agility efteråt, en hoppklass 1 bana stog uppe och han gjorde den kaaaalasfint! :D Guuuh så bra slalom! :D A-hindret jobbade vi vidare med godisskål, balansens kf såg bra ut. Gungan blev han dock fjantig med igen... suck! Verkar som att han måste påminnas med att ha bordet under i början. Så imorn ska vi träna bara gungan igen. Men borde gå snabbt att få tillbaka orädsla. Men dryyyygt som tusan att det ska bli så...
 
Nu är man gaaaanska så sliten! Ikväll blir det bara att ta det lugnt och kolla på allsången hemma i soffan. Trots att vi inte gjort annat än tränat dom senaste dagarna vill jag bara träna mera och se så allt sitter snart! Men Sting ska vila nu! Imorn kväll kör vi ett litet pass på klubben om det inte åskar. :)
 
Ha det bra!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0