Lydnadsläger dag 3 + agility med Guiness

Dag 3 på lägret idag då. Började dagen med agility dock ;) Haha! Körde matskål på A-hindret och flera ggr gjorde han det bra! Slalom gjorde han kanonfint, hade bra sug framåt på det och fast jag tog ut mycket i sidled fortsatte han! Även gungan gick bra! :) Körde inte så mycket handling idag, mest fokus på sånna småsaker. Duktig kille!
 
Nu till lydnaden, vi började med kommendering igenom hela den klass vi var i. Nu glömde jag ta pappret med kommentarerna på, får försöka minnas ändå.
 
Fritt följ: Tappade inte positionen! Men glömde sätta sig två ggr i början! Bättre med att vara parallell i vanliga marschen, långsamma flyter hon dock ut. Avslutade med snett sitt tyvärr. Men tycker hon var med mig riktigt bra! :) Så duktig! Det jag ska tänka på är att jag tar steg efter vänster om där det ska vara halt, istället för att svänga på samma linje. Så tränade lite på det senare och fick till det! Och att hon ska försöka att inte vinkla ut baken i stegförflyttningarna bakåt.
Sättande: Något långsamt, men jag det får så lov att vara så. Så länge hon sätter sig så, jag tror nämligen inte hon kan så mycket snabbare... känns det som.
Inkallning m. ställande: Tycker det var ett helt ok ställande, men hon tappar farten lite andra sträckan. Så där ska vi jobba lite mera. Vilket vi gjorde sen med boll, och tycker hon gör det bättre.
Rutan: Tappar lite tempo sista metern, men lyssnar bra och nosar inget. Dock trav in. Brukar vara galopp i alla fall, men det är klart. Tredje dagen och hon har fått jobba stenhårt iom åskan. Så är väl trött i kropp och knopp. Men med bollen så tände det till i henne lite mera när vi tränade sen. Släpper alltså ner bollen (så jag håller i snöret) när jag kallar in henne. :)
Hopp apport: Galopperar in men slår tyvärr i ganska så hårt så hon tappar väl fokus och börjar tugga vid ingången, ställer sig snett bakom mig och sätter sig inte ens. Syynd! Körde mera sen, men det kommer längre ner om hur det gick.
Metallapport: Som vanligt, trav in. Men inget snett sitt i alla fall! :D
Vittringen: Tuggar lite på väg in, kan ha varit något snett sitt, minns inte. Men i fotpositionen håller hon pinnen så fint. Vi körde även vittringen igen, mer om det längre ner. :)
Fjärren: Usch säger jag bara! DK på DK och lite framflytt... Inte alls med, missade ett skifte också. Ofokus!
 
Efter lunch valde jag att kedja ihop rutan - hopp apport - metallen - vittring. Eftersom vi kört mycket hopp apport utan tugg dom tidigare dagarna och även vittringen med bra resultat så tänkte jag att om hon glömmer bort för att skålen inte läggs ut och man bara kör ett moment. Så jag la henne i rutan (skickade inte ut) och gick trekanten och kallade in med bollen som hjälp för tempot in. Sen hopp apport, BRA! Fick då springa till sin skål (som var lite utanför planen). Metallen samma som innan, ska testa med bollen som vid rutan och se om hon kan öka sin fart in. Vittringen gjorde vi så att jag stog upp och hade händerna uppe i brösthöjd. Såå fint och inget tugg!
 
Vi gjorde om samma kedja, samma resultat, enda skillnaden var på vittringen att jag tog ner handen till magen. Så duktig! :D Ingen tugg! Lite snett sitt. Men kan ju vara för att jag inte står rätt med armarna heller. Jag bestämde även att jag kommer ta till detta DK på tävlingen på fredag, tar hellre då ett DK + lite snett sitt om det innebär att hon faktiskt inte får TUGG i protokollet för en gångs skull! :D
 
Som sista grej efter fikat ville jag testa inkallning - rutan - hopp apport, för att se om tugg kom när vi gjorde två hela momen innan. Inkallningen helt okej båda gångerna, tog fram bollen vid andra sträckan, rutan bra också. Fortsätta där som tidigare idag med bollen vid inkallningen. På hopp apport kom ett litet omtag vid ingången efter att hon satt sig, kan vara för att vi nu hade folk som satt som publik typ 5-8m bakom. Kanske blev det ett tryck där. Vi valde då till nästa gång att ställa hennes skål på planen igen. Då gick det bra! :)
 
ÄNTLIGEN en dag utan åska eller skott så Sting var glad hela dagen! Om än något trött såklart! :) Jätteduktig! <3 Känner mig så glad att vi kommer framåt hela tiden numera! Imorn är det redan sista dagen och då har vi "bara" två pass. Första passet har vi redan bestämt att vi ska ha hopp apport medan hon är pigg då hon tappat farten lite idag efter islaget. Sen vet jag inte vad jag ska ta faktiskt som sista grej. Det får vi se lite imorn. :)
 
Vi börjar en timme tidigare imorn, så nu ska jag ta och sova!
Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0