Lydnadsläger dag 2

Så var det dags för lägrets andra dag. Idag valde jag att köra rutan, inkallning och metall. Men då vi körde inkallningen innan lunch för allihopa så blev det hopp apport igen efter lunch istället för hon gjorde inkallningen så bra. :)
 
Rutan - Vi fick all tänkbar störning vi kunde få på andra skicket... Bläääh! Första skicket går hon ut jättesnett, jag stog och höll i locket åt det hållet innan vi började och vi la aldrig ut det i rutan första skicket. Så kanske hon trodde den var där? Men samtidigt så ska hon ju inte dra mot den om hon ser rutan rakt fram...? Aja, nu gjorde hon ju det. Så hon hamnade snett i rutan. Omdirigering och till slut var hon bra placerat, resten gick bra. Det jag var nöjd över DÅ var att hon faktiskt lyssnade och inte började nosa/flyta ut! :)
 
Så andra skicket, då kom hästarna i hagen, och så kom en traktor i hagen för att klippa gräset samt så var det något buller bortåt... Suck alltså! Allt på samma gång. Men vi kämpade på och jag fick ut henne i rutan. Ska testa med att skojja till det lite mera så att hon får springa ut till rutan och så får hon möta mig halvvägs och så går vi till rutan och leker. Ska även lägga targeten snett bakåt åt vänster då hon oftast drar sig mot högerkanten.
 
Rutan & hopp apport bredvid - Körde även ett kort pass med rutan själva och det gick kanon! Även hopp apport gick bra! Körde vidare sen med A-C.
 
Innan vi bröt för lunch körde vi fritt följ i grupp idag igen och det gick bra, men vi hade ännu lite tid kvar så alla fick köra två inkallningar var också. Sting gjorde två klockrena! Första tävlingsmässig och den andra belöning efter ställandet! Sååå duktig! :D
 
Hopp apport - Så efter lunch valde jag att byta till hopp apport eftersom det är bra att få träning på det med kommendering. Vi började med att köra med 4 plankor och hon hade bra fart ut och in! I början fick hon springa till matskålen direkt, men sen körde jag även lite ingångar, fick då säga fot eftersom hon trodde hon skulle till matskålen igen ;) Men inget tugg alls! :D Testade då med att höja till 5 plankor, då jag tänkte att kanske det är höjden? Tränar ofta på 4 för att inte slita på henne och sen så på tävling är det 5. Vi körde även en gång med 6 plankor bara för att testa. Då slog hon i lite på väg ut. Men då var hon säkert lite trött också. Annars inga problem! Underbart underbart! :D
 
Innan fikat så åskade det lite och såklart blev hon rädd. När vi körde igång sen igen körde jag lite slalom på agilitybanan och så fick hon vila, efter en stund körde jag igång henne igen med hopp apport (för det funkade ju igår). Funkade bra även idag. Hon släppte det lite mera. Sen vila och dags för sista passet.
 
Metallen - Lite jobbigt var det nog att först ha blivit skraj av åskan och sen jobba med metallen som hon inte direkt älskar. Men hon jobbade på bra. Fin fart ut dom första skicken, testade med godisskål på väg in, men hon fortsätter trava... Ska testa det när hon är ännu lite piggare. Vi testade även att jag sprang med henne tillbaka och snodde godiset för att hon kanske skulle tagga till, men nej det gjorde hon inte heller. Men mot slutet började hon även tappa farten lite ut. BRA gripande också i början.
 
Så vad som gäller för i princip alla moment är att köra 2-3ggr och sen byta moment. :) Imorn ska vi köra igenom en träningstävling för att kolla av vad som finns mer att träna på dom sista passen av lägret. Jag hoppas verkligen att vi ska slippa jobbiga störningar imorn! Nu räcker det tycker jag! Hon blir så himla trött av all energi som hon lägger på åska/annat ljud. Men tycker ändå hon är väldigt väldigt duktig för att klara av att komma igen ändå! <3
 
Nu ska jag gå och ta en skön dusch! :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0