Lydnad och agility

Först åkte jag och Sting till stallet, fast Sting fick ligga kvar i bilen. Damien har tyvärr tappat sin ena framsko så blev ingen ridning, men tog in och borstade och kollade igenom honom i alla fall. Sen åkte jag vidare och plockade upp Mick för att sen åka vidare till klubben där vi mötte upp Susanne och Guiness för lite lydnasträning och sen agility för Guiness.
 
Sting var riktigt dryg på väg ner mot planen, så jag började med Mick. Lite ingångar, inkallning och hopp över hinder blev det första passet. Sen fick Sting köra. Trodde inte alls hon skulle gå något bra med tanke på hur dryg hon var! Men hon skärpte till sig och gick riktigt riktigt fint! :) Jättebra attityd i fria följet. Sen tränade vi inkallning, jag kastade bara boll, för att kunna få tillbaka det fina ställandet hon haft... Gick bra! Sen fick hon vila och så ett till pass med Mick.
 
Tränade vidare på ingångar, men även att kunna sätta sig upp från liggande vid sidan. Gick bra! Gjorde även en kort platsliggning som också gick bra, gick väl ut 10-15m kanske. Sting fick köra hopp apport, och där var det fart idag! Galopp in alla gånger, fick springa till godisskålen varje gång idag. Körde bara 3ggr. Sen bytte jag till metallapporten. Och vet ni vad?! Hon GALOPPERADE in med den! :D Wihooo! Ja, alltså inte när jag stog helt still, utan jag peppade upp henne, men det har inte gått förut! Använde godisskålen här också. Kanon! Hon fick även testa med hoppet med metallen också, och det var galopp in även där! :)
 
Träningen avslutades med agility med Guiness. Eftersom han började fjanta sig med gungan förra veckan så började jag med den och förenklade (dvs ställde stöd under) och så var det bra med det, nu funkade det igen... blir tokig! Han ska ju inte behöva köra några ggr med stöd först... Sen körde vi A-hindret med godisskål. Inga stopp högst uppe, men han kommer i sån fart att han inte riktigt hinner stanna. Men får se om vi kan få några tips på lägret nästa vecka. Sen körde vi en hoppbana som var uppställd, där det var ett litet knepigt ställe. Man kom från en lång rak tunnel och så lite åt vänster var platta tunneln, men han kom i sån fart ut från långa tunneln att han missade platta. Men jag kunde skicka ut honom på hindrena innan långa tunneln för att hinna före mellan långa och platta tunneln! Tog några ggr bara innan jag fick till det, men sen så satt det kanon! Slalom 100% RÄTT! Trots lite klurig ingång där han fick jobba själv för att jag stog någonstans vid mitten på slalom och inte hann upp och visa. Men han klurade alltså ut det kanonbra själv! Så duktig! Sista passet inför lägret nu och det kändes kanon! :) Ska bli kul med agilityläger!
 
Men först ska vi till Göteborg, åker imorgon och kommer hem på tisdag. :) Sting håller på att få en extreme makeover idag, såg hemsk ut! Tovig, långa klor och lite smutsig. Så har duschat henne med schampo och balsam och klippt klorna, nu är det bara borstning kvar! Ska även hinna packa, anmäla till tävlingar och lite annat smått och gott innan imorn... ;) Bäst jag sätter fart!
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0