Rallylydnadsdag på klubben

Idag hade vi instruktörer på klubben blivit inbjudna till en informations/träningsdag på klubben i rallylydnad. Hade bara med mig Sting. Först lite teori kring rallylydnad (som jag iofs visste om eftersom jag tävlat) och sen ut och träna en stund. Efter det lunch och sen mer träning. :)

Jag körde banorna utan koppel för att träna på det eftersom att i fortsättningsklassen är det utan koppel. Visserliggen borde det inte vara några problem iom att vi ändå tävlar lydnad utan koppel och det har gått bra med koppel i rallylydnad ;) Och det gick bra, inga problem alls. Mycket skönare utan koppel ju! Speciellt när man ska göra tyska svängen och andra moment då hunden ska runda ens rygg. Krångligt att ha koll på ett koppel som inte får sträckas då. Haha! :)

Hon var riktigt duktig, bra fokus och attityd. :) Framför (att hon sätter sig framför mig) får vi traggla lite mer så hon hamnar rakt och kan komma in i den positionen från fot, då det kan förekomma. :) Vi provade även 8ans frestelser och det gick bra, när jag också var fokuserad. När vi skulle testa första gången så blev det en liten miss då vi skulle göra och så var det en som skulle visa någon som inte hade förstått. Så då tappade jag fokus och Sting passade ju såklart på att gå och kolla på burkarna ;)

Ja, det var lite om våran rallylydnadsdag. :) Nu ska jag fixa lite saker. :)
Ha en fortsatt bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0