Lydnadsträning

Jag och Sting åkte till klubben ikväll. Skulle vara på en föreläsning om skotträning och tänkte att det var ju perfekt att träna innan då. :) Tyvärr hördes det skott och buller från Kungsängens övningsområde. Men hon tog det riktigt bra!

Jag gick bara rakt in vid planen, ställde ner väskan, satte Sting ner. Medan jag tog fram korv och la i fickan såg jag att hon hört oljudet. ;) Men jag struntade i det och tänkte att vi gör det vi kan. Av med kopplet och så började vi. Körde lite annan ordning än vanligt. :)

Fritt följ: Guuuh vilket fritt följ! :D Kanoon! Något snett sitt vid stegförflyttningar men annars bara så fint. Bra långsam marsch också faktiskt! Duuktig duktig! <3
Sättande: Fiint :)
Träapport - slät: Fiint! Galopp ut, trav in och fin ingång. Inget tugg!
Metallen: Samma som träapporten. Duktig! :)
Ink. m ställande: Jättefint ställande, bara två steg typ! :) Mycket bättre. Bollen som belöning och sen skulle jag göra en gång till och då kommer världens smatter från Kungsängen hållet ;) Jag kastar bollen som belöning till Sting som sitter kvar ändå. Men då vill hon inte ta den riktigt. Men fick igång henne lite i alla fall.
Sen hälsade vi lite på Jessica som har Yizza och Lena som har Tilda och Cleo (briardmänniskor ;D) som sett när vi tränat och tyckte det såg bra ut :) Dom skulle också på föreläsningen. Vi avslutade med ett moment och sen gick vi också in.
Hopp apport:  Som sista grej körde vi då hopp apport, och hon gjorde det kalasfint! Inget tugg! :D

Hon gick såååå bra! <3 Känns kanoners just nu inför tävlingen som vi anmält oss till! 12 februari på Bro-Håbo! Wihooo! Börja träna sitt i grupp och platsliggning utan täcke nu så hon vänjer sig nu då ;)

Tänkte faktiskt, helt otroligt nog, försöka ta mig i säng snart! Har varit så himla trött dom senaste mornarna... :/

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, . Vi har tidigare haft schäfrar och står nu i kö på hundstallet. Där har det nu kommit in en Briad på 2 år. Hur är Briaden som familjehund? Jag skulle även vilja tävla agility och freestyle. Är Briaden lämpad för det.l

2012-01-28 @ 22:13:43
URL: http://vimeddjur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0