Längtar till 25 mars!

Nu blir det ett litet hästinlägg här ;)

Jaha, vad händer då då? Jo, jag och Damien ska tävla dressyr! Ska bara starta LC:1 på klubbtävling. Men det är en början och just nu den enda klassen han kan starta, i och med galoppen, eftersom att det bara är korta sträckor galopp där utan längning. :) Ska bli kul!

Vad vi måste fokusera på tills dess är:
- Jag måste börja sitta ner i traven, har blivit alldeles för mycket lättridning under sista tiden ;) Latmask. Haha!
- Galoppen helt klart! Men den har blivit bättre! :) Men vi har mestadels fattat galopp ur sväng, och vi måste fatta mer på rakt spår nu också.
- Träna på att länga traven och så ta tillbaka den också.
- Trav-halt och halt-trav med snabbare reaktioner.

Övergångarna är oftast väldigt bra, bibehåller formen! Serpentinbågar är något som jag ofta lagt in under ridpassen nu för att få med honom och sen rakrikta och så ställa/böja åt andra hållet. Något som inte var så lätt i början ;) Han svängde inte riktigt när jag ville då. Haha! Sen när han väl började göra det såg serpentinbågarna ut som S över medellinjen, inte alls rakt över som det ska vara. Haha!

Så vi har lite att jobba på, men det ska säkert gå bra! :) Andra saker vi måste göra innan är att träna lasta och åka transport och träna i ridhus. Han har typ åkt transport en gång och har aldrig varit i ridhus ;D hahahah!

Kanske man ska ta någon lektion för att få lite support och tips...

Sådär jag, lite tankar kring det. :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: maja & zoro

kul ! Lycka till ! :)

2012-02-01 @ 11:10:47
URL: http://majazoro.blogg.se/
Postat av: Annika och Junior

Våran duktiga Yessica! Du är bara bäst. (de kan sägas hur många gånger som helst) De skall bli jätte spännande å följa dig och Damie. Lycka till och kram från oss<3

2012-02-02 @ 09:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0