Kistamässan dag 1

Idag var det dag 1 på lagtävlingarna på Kistamässan. Är mycket nöjd! Jag vågade satsa och köra blindbyten på vissa ställen där jag faktiskt annars inte skulle gjort det, och det gick BRA! Sting hoppade fint och tog i, jättekul! Pippi gjorde lite missar, men skärpte till sig lite för varje lopp och jag är nöjd med henne. Tre lopp var det (dubbelt så många för mig iom två hundar i samma lag då). Två agility och ett hopp. Imorn är det tvärt om.

I agility A var det bara Eboni som kom i mål. Sting fick en frivillig disk eftersom jag kortade ner banan, för att spara på henne.

I agility B kom Sting, Pippi och Ben i mål på totalt ca 12 fel och en 9onde plats. Sting gjorde en finfin nolla!

I hoppklassen var det också Sting, Pippi och Ben som kom i mål, då på ca 11 fel och en 18onde plats. Det var SJU(!) nollade lag... :O Sting gjorde ännu en fin runda med noll fel. <3

Här kommer filmer, alla lagmedlemmar filmade :)

Agility A




Agility B




Hoppklassen




Riiktigt kul, i agility B var vi nära SM-pinne. Hade jag bara gjort rätt så Pippi inte hoppa ner från A-hindret så hade vi fått pinnen! Men nära skjuter ingen hare, imorn är det som sagt nya tag! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0