Hööks och stallet

Imorse åkte jag och hämtade upp Annika och sen åkte vi vidare till Hööks. :) På min lista stog det ridhandskar, ridskor, ridbyxor och lämna tillbaka ett par skor som inte höll för användning... Eftersom jag hade kvittot kvar var det inga problem att få tillbaka pengarna. Så runt och kolla vad jag skulle ha.

Det första jag hittade var benlindor i limegrönt! :D Tog dom såklart! Bara måste ha dessa. Kikade vidare, och avstod från att köpa nytt schabrak ;) *duktig* Sen hittade jag ett superfint hundtäcke (brunt med en limegrön kant) till Sting (fast Pippi kunde också ha det), köpte det. Så himla fint! Sen en brun väst (typ dunväst, inte säkerhetsväst) som satt fiiinfint! :D Än så länge hade jag ännu inte plockat på mig något av det som stog på min lista... ;) Hahaha! Provade ett par ridbyxor, mörkrutiga. Men nej, gillade dom inte när dom satt på mig, blev ett par liknande dom jag har, ljusa rutiga med lite brunt i. :) Hittade även två par sköna ridhandskar jag velade mellan, båda bruna och kostade lika mycket. Kunde till slut välja det ena paret och hittade sen ett par ridskor som passade! :)

Kanon ju! Allt på listan och lite till. Vidare till kassan där det hände roliga grejor, som jag iofs märkte senare ;) Jag hade 555:- i kontanter som jag valde att använda så det inte skulle dras så mycket från kontot. Sen resten på kortet och så hade jag ju pengarna för skorna (279:-) att dra av från summan. :) Jag dubbelkollade att hon dragit för skorna och hon sa att det syntes som att jag betalat kontant med dom pengarna också. Fick betala 978:- med kortet då. När vi kom ut till bilen ringde hon från Hööks och sa att hon inte alls dragit för skorna. Så in igen och få tillbaka pengarna. Nu till det riktigt roliga! När jag kom hem granskade jag kvittot ordentligt för jag tyckte det lät som att det blev ganska billigt. Men 2033:- kostade allt. Men hon hade tryckt in att jag betalat 1055:- kontant! Vilket är 500:- mer och så fick jag ju tillbaka för skorna. Så jag har alltså betalat 729:- för lite. Haha! Lycka! Dom får skylla sig själva, bättre ordning kanske? ;)


Efter det åkte vi vidare till stallet. Jag skulle rida Damien och Annika skulle longera Junior (blir 3år i maj). Men han var riktigt jobbig idag. Ville bara byta håll hela tiden. Så Annika fick jobba, men gick inte riktigt som hon tänkt sig. Hon frågade om jag ville försöka. Det ville jag gärna, så av från Damien och få ordning på Junior. Jag bestämde mig för att vara BESTÄMD, jag bestämmer vilket håll vi ska åt, INTE Junior! ;) Då blev han arg. Man såg på honom hur irriterad han blev på mig för att jag kom där och bestämde... Haha! Den blicken alltså! :D Men undra vem som vann, jo jag!! :D Avsaktningarna var dock svårast för då ville han bara tvärnita och vända. Men fick till några bra.

Damien blev väldigt spänd av att Junior fladdrade runt. Så gjorde enkla grejor med honom bara, imorn ska vi ta och skritta ut :) Mysigt!

Nu ska jag ta och kolla mailen sen sova. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0