Agilityträning, ridning & TL-utbildning

Söndag och dags för ridhusträning. Hade återigen bara med mig Guiness. :) Det var bana idag och agilityklass 3 är ju liksom för svårt för honom ;) Så jag hittade på en egen bana och han gjorde bra ifrån sig! Men när jag skulle testa ta in honom emellan två hinder så fick jag tjoa till lite högre för att bromsa honom, eftersom han var på väg rakt fram, då blev han lite låg. Men körde då lätta grejor igen och det gick bra! :)

Tränade även kontaktfält. :) Riiiktigt fint! Upp från sidan och ner och trampa på target 2 på - 2 av. Bra tryck! :D Testade sen att ta honom över balansen, huua så läskigt det var idag... :S (Men hans matte sa att han är i någon spökperiod just nu). Men fick över honom och när han kom till nedfarten så kom han på hur han skulle göra. Hjälper honom med att lära in "tryck" för kontakfält. :) Duktig kille!

Har även ridit Damien idag, och då fick vi publik. Typ 6-7st som stog och kolla när jag red. Himla tur att han gick tokbra idag! :D Duuuktig även han! Bästa vänstergaloppen hittills! Wihoo! Det går även framåt med honom. :)

Nu ska jag skicka iväg en anmälan till tävlingsledarutbildning i agility! Den är på söndag och nästa söndag. :) Spännande!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0