Agilityträning m Guiness

Söndag em/kväll = ridhusträning, agility! Hade bara med mig Guiness idag också. Idag var det kombinationer på schemat och det var en handlingskombination och så en kombination med hopphinder + balans (sen slängde dom som byggde övningen in slalom och gungan också). :) Han var riktigt duktig på handlingkombinationen. Ibland blir det fort och fel, men oftast för att jag bara står still eller inte säger något. Haha!

På andra övningen fick han hoppa lite. Det var fyra hinder nästan rakt fram, några lite vridna och utflyttade så det bröt linjen. Lite konstigt tyckte han, men löste det sen. :) Förutom det blev det slalom 4 pinnar, gick bra! Inte topspeed än, men det gör inget. Bättre han hittar rätt så kan farten i slalom komma sen. :) Tränade även kontaktfält med locket idag också (tog upp från sidan). Gick bra. Men inte riktigt tryck i än och han är inte så noga med om han trampar mitt på locket eller lite bredvid ;) Haha!

Som avslutning lite gungträning. Han fick sitta längst ner och så hjälpte Gun mig att röra gungan lite uppåt, bara någon ynka cm och så ner igen. Så den rörde sig. Usch va äckligt tyckte Guiness. Men han var duktig som satt där iaf. Men gungan kommer nog bli ett svårt hinder att lära in... Får se om vi kommer nå målet att debutera agilityklass till våren. Tror inte det i dagsläget.

Riktigt nöjd med honom idag, förutom EN sak. Han började gny/skälla när dom andra hundarna körde och vi väntade på våran tur... Ajabaja! Men försökte jobba med kontakten då och det gick till slut! :)

På vägen hem såg jag två vildsvin precis bredvid vägen till vänster. Uuuusch fy vad äckligt! Det var i en kurva, och såg att det kom mötande bil, så jag blinka hejvillt med helljusen men icke saktade han/hon ner och dessutom hade han/hon släp. Som tur(!) var så flyttade sig vildsvinen bort från vägen strax innan den mötande bilen nådde deras plats. Så det var ju himla tur att dom stog vända åt rätt håll, för dom var nästan på vägbanan. Uuusch! Fy vad otäckt om den bilen krockat med vildsvinen med släp i 60-70km/h och så lilla jag där på andra sidan vägbanan! INTE kul!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0