Söndagens agilityträning

Har ju totalt glömt (och delvis inte hunnit heller) blogga om träningen i söndags med Guiness.

Vi byggde upp tre olika kombinationer. En balans (+gungan)del, en slalomdel och en handlingsdel. Han var riktigt duktig! Körde mycket med flygande start för att han inte skulle "fastna" i starten, och mot slutet körde jag någon inkallningsstart och då startade han i full fart direkt! :) Så det får bli så i fortsättningen också.

Balansen börjar gå riktigt bra! Kör hela nu med target på nerfarten. :) Så länge jag visar rätt och är tydlig lyssnar han väldigt bra på min handling också. Det blev några kluriga passager men också några lättare och han grejar det kalas! :) Slalom börjar också gå! Körde faktiskt 12 pinnar. Ibland gick han dock ut. Eftersom vi inte kört så långt tror han väl att det är slut liksom. :) Men ingångarna satte han oftast faktiskt! Någon gång som han började bli trött och slarvade. Så det blir nog bra det här så småning om! :)

Får börja kolla efter någon tävling tycker jag. I alla fall ut och testa liksom.

Så, blev en kort liten blogg om det. Men det är också lite för min egen skull. ;)

Ha en bra helg! Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Susanne & killarna

Så flitig du är med all träning. Så duktig!!

Skulle du råka ha för mycket tid har jag Nikko (han på kursen) som gärna skulle ha en privattränare på agillity :)

Jag ska mäta burkarna till dig, har inte hunnit bara.



Kram Susanne

2012-03-02 @ 07:21:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0