Pippis nya stil

Har funderat fram och tillbaka. Klippa eller inte klippa Pippis huvud. Valet föll sen på klippa. Detta för att underlätta för mig att spraya på kortisonsprayen där hon kliar = på huvudet. Det ska ju liksom in till huden, vilket inte är så himla lätt liksom med all päls.

Så idag kom Annika med klippmaskinen. Tanken var att ha henne på tv-rumsbordet och klippa, kanske skulle ta oss 15-30min tänkte jag. Tänk så fel man kan ha. Pippi hade andra åsikter, som hon inte var sen med att påpeka! Hon ville INTE ha ny frisyr...

Efter mycket kämpande och irriterande tankar så var hon färdig en timme senare. Men det såg ut som en brottsplats. Päls överallt och när jag skulle finklippa runt nosen med effileringssaxen sticker hon såklaaart ut tungan en snabbis och exakt i den sekunden som jag klipper. :O Gaaah! Klippte henne alltså lite i tungan (klippte inte av utan blev väl bara ett litet jack). Fyy vad taskig jag kände mig! Men hon märkte inget ens. Blod överallt. Tänk vad mycket det kan blöda för en sån liten sak. Det avtog sakta med säkert och efter ca 20min var det som vanligt igen.

Tanken var ju att Annika skulle få klippa hon är ju mera van. Men det slutade med att jag gjorde det samtidigt som jag höll i en stretande Pippi ;) Men jag är riktigt nöjd med resultatet faktiskt! :) Tur vi haft lite pälsvård i skolan så jag klippt hund tidigare. Har iofs klippt ett antal hästar också. ;)

Såklart dom obligatoriska före och efter bilderna! :)



Jag tycker hon ser ut som en stor chinese crested powder puff! :) Eftersom det bara är klippt på huvudet liksom. Afghan har ju även mindre päls på rygg och svans, pudlar har ju också lite annan klippning på resten av kroppen. ;) Så hon är just nu en förvuxen puff. Hihi! :)

Så nu kan jag spraya och slippa slösa på att hälften hamnar i pälsen! :) Kanooners!

Nu är det dags att hitta sängen ;) Får försöka hinna blogga om kvällens träning med Guiness imorgon. Orkar inte just nu. Måste sooova.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0