Lydnadsträningen igår

Igår kväll innan mötet på klubben så tränade jag och Jessica tillsammans. Kommenderade varandra genom respektive klass. :)

Såhär gick det gör mig och Sting (som var riktigt riktigt taggad ;D)
Platsliggning: Strax under 4min. Tyvärr fick jag säga ligg 3ggr... men sen låg hon jättefint, kvar på samma sida hela tiden och satte sig upp på första kommandot! :)
Sittande: När jag gått ut och vände mig om satt hon med ena tassen upp, kallt! Men satte ner den och lät det vara sen! :) Duuktig! Kollade sig lite omkring. Men lugn! Fick sitta 1,5min.
Fritt följ: Massa ljud här och var ;) Men hon gick riktigt fint! Så synd på ljuden. Något långt fram i språng marsch dock.
Sättande: Bra! :)
Inkallning: Något sent stå. Men mycket bra fart!
Rutan: Här skulle det käkas snö och hon vimsade väldigt mycket. Gick inte alls bra. Tyckte det räckte efter ett antal kommandon och sa då till henne på skarpen! Skickade om och då hamnade hon lite snett så en omdirigering men sen gick det bra. Suuck! ;)
Hopp apport: Försök 1: Tuggade! Tog apporten från henne då hon tuggade i farten till och med liksom. Försök 2: Tänkte tjuva. Försök 3: Helt ok! Lite småtugg i positionen. Haha! ÖVERLADDAD!
Metallen: Fint :)
Vittringen: Jessica la dom i en ring, och Sting nosade faktiskt riktigt lugnt över pinnarna igen och kom in (lite tugg) med rätt utan att ha smakat på någon annan! BRAAAAA! Haha! Skönt att det nu funkade... nu detta tugg igen då.
Fjärr: Jättefina skiften faktiskt, tyvärr ett enda skifte där hon flyttade fram ordentligt(!), från stå till ligg. Frågan är om hon trodde jag sa hit? :S För hon började nämligen gå mot mig. Mycket synd. Inga extra kommandon i alla fall, så hon lyssnade bra annars! :)

Mycket nöjd ändå då hon var glad och på hela tiden. Men något mindre ljud och tugg önskas ;)

Kommer ett inlägg senare om besöket hos Anna Holmgren med Pippi. :) Måste fixa lite annat nu.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0