Lydnadstävling & agilityträning

Klockan 11.15 på fm var det samling för mig, Sting och resten av gänget som skulle tävla lydnadsklass 3 den här underbart vackra vinterdagen! Solen värmde jätteskönt! :D

Jag kände mig inte alls nöjd när jag gick av plan. Hade nog svårt att se dom positiva bitarna eftersom hon käkade massor med snö. Mitt fel troligtvis, säkert någon typ av överslagshandling. Matte beter sig konstigt (säkert lite nervös). Men men på något sätt fick vi helt okej betyg ändå på vissa moment. :) Såhär gick det idag:

Platsliggning: 8,5p - extra kommando ligg - typ 4 stycken... hahaha! Seeego! Men sen låg hon riktigt bra, stilla på samma sida hela tiden och satte sig upp på första kommandot (utan att göra det föör tidigt).
Sitt i grupp: 9p - något fladdrig med huvudet
Fritt följ: 5,5p - släpper, mycket sent och snett sitt, extra kommando, står i halt - Inte alls fint... :/ Nöjd med långsamma marschen i alla fall!
Sättande u gång: 8p - något steg
Inkallning m ställande: 8p - steg - Är faktiskt nöjd med inkallningen! :) Med tanke på hur sent hon stannade i torsdags så var det mycket bättre idag, kändes faktiskt som om hon var fokuserad! ;)
Rutan: 7p - många kommandon, äter snö - Snällt, för hon var faktiskt lite utanför med ena frambenet. Några omdirigeringar som inte riktigt gick vägen. :/ Så jag bah, ääh lägger henne nu. :P Ville inte tjaffsa mera liksom.
Hopp apport: 7p - tugg - Suck! Men bra ingång iaf! :)
Metallapport: 6p - äter snö, dk, tempo in, snett sitt - På vägen ut käkar hon snö, glömmer bort uppgiften så får påminna henne. Till slut hämtar hon apporten, håller den lite snett. Men travar in, men myyyyycket snett sitt. Satte sig liksom framför mig fast med sidan mot mig ;)
Vittringen: 0p - hittar ej föremålen - Hon galopperar full fart ut och rakt över pinnarna. Fortsatte väl en 2-3 meter extra :S Försökte hjälpa henne tillbaka efter en liten stunds försök till letande. Men då börjar hon bara leta mer intensivare på det stället hon är på. För hon vill ju hitta föremålet! :/ Synd.
Fjärren: 8p - framflytt + åt sidan. Snabba skiften - Wihooo! Snabba skiften! Riktigt fint där faktiskt och INGA DKn! :D Bara lite fram och åt sidan. Inte speciellt mycket faktiskt. Blev chockad när hon från stå till ligg faktiskt inte flytta sig framåt! Tror det var där som hon parera åt sidan istället. Nöjd!
Helhet: 7,5p - äter snö, ur fokus, behöver tillsägelser från föraren hela tiden - Nytt i klass 3 nu med helhet! Ja, ur fokus var hon iom att hon ville äta snö. Dryyyygt!

Men är nöjd med vissa delar faktiskt. :)

Senare på em var det dags för ridhusträning, agility, som vanligt. Bara Guiness den här gången. Kombinationer var det idag och han har bra framåtsug. Lite svårstyrd idag. Men jag kände mig väl inte som den bästa föraren idag heller ;) Haha! Lite otydlig. Tränade balansen med kontaktfält. Gick helt okej! :) Kom ur sväng från ett hinder och kunde söka upp balansens uppfart faktiskt! :) Braa! Blev lite gung-träning också. Sen avslutade jag med slalom. Gick riktigt bra! 4 pinnar inge problem, eller jo. Några missar såklart ;) Men för det mesta bra! Satte ett hinder framför och det gick också bra! :) Duktig kille!

Snart dax att sova. Helt slut nu. Fullspäckad dag. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0