Lite lydnad och sen ridhusträning

Jag körde faktiskt ett kort litet lydnadspass med Sting efter morgonpromenaden! Först lite fritt följ bara, kanon! Sen lite stå, sitt och ligg under marsch, gick väl sådär. Men avslutade bra! Hon ville bara sitta ;) Lyssnade inte riktigt. Haha! Men som sagt sen gick det bra. :) Avslutade med vittring.

Först en hög med ovittrade och en vittrad pinne bakom. Bra!
Sen valde jag att lägga i ring, hon tog inte upp fel alls utan in med rätt! :D Braa! Gjorde detta två ggr.

Nöjde mig där sen, kanonbra ju! Träna vidare nu så det sitter till på söndag, inget tugg heller! :D LYCKAAA!

Nu på kvällen, ridhusträning som vanligt. Tog med mig Pippi också, Guiness är ett självklart val ;) Enda dagen jag tränar honom. Men han går från klarhet till klarhet! Lyssnar fint, börjar göra KF på balansen fint även om han får ta hela! Lite galopp uppe på balansen blev det till och med! :) Gungan lite läbbig fortfarande. Men fortsatte som förra veckan, håller upp den lite (en annan person) och så får an själv stampa ner den. Hela han kom till slut upp på den! Braaa! Avslutade med slalom. Först 1 port, gick bra. Kom i lite fart också. Sen la jag på en pinne, även det bra och till slut 4 pinnar, och även då i fart. Gick jättebra! Även lite självständigt faktiskt. :) Körde bara vänsterslalom. Kanske lättast för honom om vi tar en sida i taget? Han kanske blir snurrig om man byter sida fram och tillbaka.

Pippi fick köra banan en gång och några hinder extra. Sen fick hon åka hem. Hon rev 4 av 6 hinder, några skulle tas fler ggr så kanske några fler hopp, men i alla fall... river hälften! Det är INTE okej! Hon hade inget driv direkt heller. Så jag valde att ringa hem och fråga om någon kunde hämta henne så hon skulle slippa sitta i bilen resten av tiden. Ska ta och boka en tid till Anna Holmgren och kolla igenom henne. Att riva så mycket är ju inte riktigt normalt, visst att hon kan riva, men inte såå mycket. PLUS att hon var i däcket också. Så vill kolla igenom henne inför säsongen nu.

Nu är jag trött, skulle kunna gå och lägga mig. Men ska hämta hem brorsan sen från stationen... när vet jag dock inte. Suck!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0