Trix: Marschera

Jag kom till Susannes hemsida (http://www.freestylehundar.se/) och såg att hon brukar ha små tävlingar där alla ska lära in samma trix. Eftersom jag inte kan göra något ute med Sting såhär på em/kvällen pga fyrverkerier så är det ju kanonbra att jag istället kan aktivera henne inne. Och vad är då inte bättre än ett helt nytt trix? För det här har vi aldrig gjort innan. Bara vänster/höger tass och give me five innan, men det här är lite högre krav på höjden på benen.
 
På Susannes hemsida finns en instruktionsvideo hur man kan lära in. :) Vi hoppade dock över steget med att använda en target, tog bara handen direkt. I början var hon väldigt på och skulle nosdutta. Hon tröck nosen hårt mot min hand och tyckte att hallåå ge mig godisen då. Men så började hon lyfta på ena frambenet och sen flöt det bara på.
 
På bara tre pass idag tycker jag att vi hunnit ganska långt ändå. Målet är att Sting självständigt ska kunna marschera minst 4 steg bredvid mig framåt med högt sparkande framben. Inga handhjälper alls är målet. Får se hur långt vi kommer. Den 14 januari är sista dag att skicka in, och hon la ut det i sin blogg den 17 dec. ;) Så vi är ju lite sena. Men hinner vi inte till 14e så har vi i alla fall en bra början på ett nytt trix. Kanske blir det några fler freestylestarter ändå? ;)
 
Här är en liten film från tredje passet:
 
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Petra

Duktiga tjejer!!! :)

2012-12-30 @ 19:48:53
URL: http://petrastrand.wordpress.com/
Postat av: Lovisa, Odd och Alice

Va söt hon är, roligt med såna utmaningar! Funderar på att göra det med Poddan också, har blivit lite taggad efter hundmässan att kanske börja tävla freestyle me han ;)

2012-12-31 @ 15:16:34
URL: http://www.alice-odd.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0