Sting ensam hemma

Vi åkte iväg och såg "Berättelsen om Pi" på bion här i Bålsta, häftig och spännande historia. :) Passade på att filma Sting när hon blev ensam. Orkade inte tömma videokameran innan jag började filma, så visste att filmen skulle bli ca 40min långt. Men det är ju bättre än inget. :)

Hon gick fram till fönstret i hallen knappt 1min efter att vi åkt och la sig där och kollade ut. En av favoritplatserna. Efter bara knappt en minut till så började hon skälla. Något där ute som satte igång henne troligtvis. Skällde (och lite yl) ca 7-8min totalt. Sen var det som att hon tröttnade och blev tyst. Var sen tyst ett bra tag, la till o och med ner huvudet på golvet istället för att ha det på fönsterlisten. Tills något störde henne igen och hon började skälla. Inte lika länge denna gången. Sen tyst igen en stund innan hon la ner huvudet. Sen var filmen slut.

Får försökta testa igen snart och då täcka för fönstret med något och se om hon blir lugnare då när det inte blir riktigt samma "ansvar" att vakta när hon ser något ute. För något år sen filmade jag ju och då bara sov hon på ett och samma ställe under hela tiden. Men det som känns skönt ändå är ju att hon är lugn, det är bara det att hon ska vakta och så när något stör henne utifrån. Det är ju inte skäll/yl bara för att hon är ensam. :)

Nu ska jag ta och rasta henne en sväng, sen måste jag smörja tränset. Det är lite smutsigt ;) Måste ju vara rent och fint till morgondagens hoppkurs. ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0