Sting är så knasig

 
Nu för tiden så är Sting så knasig hela tiden... När jag tänker efter så har det nog blivit så sen hon började få vara hemma från jobbet och träningen har fått en liten paus. Kanske är det en blandning av att hon saknar mig och är liiite understimulerad. Hon är ju van att få träna så mycket mer än vad vi gör just nu. Hon får ju promenader varje dag, mellan 1,5 och 2 timmar per dag blir det totalt.
 
Det hon gör är att hon dels är så mycket gosigare och kommer och lägger huvudet i knäet på en väldigt ofta nu. Följer mig var jag än är, dom få stunder jag hinner vara vid datorn på kvällar och helger ligger hon alltid i sin säng bredvid mitt skrivbord. Och så fort jag reser mig följer hon efter och är förväntansfull.
 
På kvällarna vill hon busa när det är dags att sova. Knaas! <3 Senast nu ikväll när jag stog och borstade tänderna kom hon med en mjuk boll och la den vid mig och stirrade på den. Då hade vi redan varit ute på kvällskiss och kvällskexet hade hon fått = dagen slut och hon brukar gå och lägga sig.
 
En annan grej jag märkt är att hon känns hungrigare... och kom ikväll på att det kanske kan bero på den minskade träningen, hon får inte lika mycket extra godis som förut när vi tränade. Kanske ska öka lite granna.
 
Det är ju inte direkt något negativt med henne beteende, tycker det är roligt att hon än så länge är så pigg och glad trots sina 7 år fyllda. Hoppas det vara länge länge till. Men så är hon ju briard. ;) Vilket är det jag gillar så mycket med dom! Sen har hon verkligen en STARK personlighet som lyser igenom i allt hon gör. <3
 
Finaste, bästaste Sting! <3 Kanske försöker hon visa hur jobbig en valp kan vara? Så att jag ska ångra mig? ;) Hahah!
 
 
Nu är det natti natti, öppnar imorn igen på jobbet. Något jag gjort ett bra tag nu.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0