Lydnadstävling i inomhushall

Idag blev jag och Sting upphämtade av Jessica med Triss. Vi åkte sen till Kungsörs inomhushall, där det idag var lydnadstävling. Spännande att se hur Sting skulle reagera i en inomhushall. Senast hon var i en sådan var våren 2010(?), länge sen i alla fall! ;) När vi kör in i Kungsör kommer jag på att vacc.intyg och medlemskort ligger hemma! ;) Braaa där liksom. Ringer mamma och ber henne fota och det funkade för arrangören - snällt!
 
Tycker att hon var riktigt duktig där inne idag! Lite nyfiken när vi kom in och ville nosa lite och kolla läget. Men inget sånt när vi väl körde momenten - fookus! :D Wihoo! Sen att hon missar några grejor har inte med hallen att göra, utan det är sånt som även kan komma på utomhustävlingar. Så himla nöjd med just den biten, och sen nöjd med flera av momenten! :) Tyvärr räckte det ju inte hela vägen idag heller. Bara att träna vidare under vintern, men även lägga in lite elit-moment för att kunna vara så gott som redo att köra eliten så snart det går efter LP3.
 
Betyg + kommentarer från idag:
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 9p - Dk läggande
Fritt följ: 5p - Släpper, sitter ej, dk sitt, skall - Ändå helt okej stundtals! Men jag blev stel och lite stressad över att hon var så nyfiken på hallen när vi gick in. Så det har nog mycket med det att göra.
Sättande u gång: 9p - "plogar" i transport
Inkallning m ställande: 9p - steg ställande - Ändå inte så många och väldigt bra fart! :D Så duktig så! Glad att jag valde att ha kvar handtecken bara och inte traggla in ett bra stå-kommando. För handtecken funkar verkligen kanon!
Rutan: 6p - Tveksam start, snurrar runt, extrakommandon - Hon sprang inte rakt ut till rutan direkt utan till höger till hoppet. Men jag hann hejda henne och kommenderade henne rutan igen. Då tog hon en lov bakom mig i trav och sen fick hon syn på rutan och drog iväg i full galopp! :D UNDERBART att se den farten ut som hon hade! <3
Hopp apport: 6p - tugg, sitter ej i halt
Metallapport: 8p - tvekar upptag, tempo in
Vittring: 9p - tempo in - Duuktig tjej! Så fint letande och säker på rätt pinne! Tror till och med hon galoppera in!
Fjärr: 0p - skäller, dk, flyttar nästan en längd
Helhet: 8p
Summa: 214p, plac. 4/10
 
Som sagt, nöjd med en hel del ändå! Fjärren ska supertränas under vintern! För hon gjorde en kanonbra fjärr i Knivsta ju, så hon kan! Måste bara tragglas lite mera tror jag. Den här veckan har det inte hunnits tyvärr. :/ Vill även få till ett bra fritt följ även på tävling... vette tusan vad jag ska göra?! Rutan ska hon kunna, så den lägger jag inte så stor vikt på. Men hopp apport har hon gjort så fint på träning nu sista tiden. Men tror att det kan bli överslagshandling från hennes sida (med tugget) när hon märker att jag kanske är nervös?
 
Men nu måste jag gå och sova. Imorn ska jag till Globen med 3 andra för att kolla på horse show och shoppa! :D Wihooo! Ska bli så kul så kul!
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0