Den hoppande friesern Damien

Jag och Damien har varit på hoppkurs igår och idag. Gårdagen gick bra tycker jag. Han försökte så gott han kunde och kämpade på! :) Men idag, guh vad han måste ha tänkt och funderat under natten. Han verkade för övrigt trivas bra på Lurbo RK där han fick sova över. Gnäggade till och med till hästarna när vi kom in efter dagens ridpass. <3

Ja, som sagt. Han hade tänkt under natten. För idag var han ännu duktigare än igår! Vilken skillnade! Till och med Camilla (instruktören) sa det! :D Så himla roligt! Idag hoppade han ett plank som var 80cm, utan bom/hinder framför! :D Stort steg framåt!

Jag glömde videokameran igår, men idag följde den med och såklart har jag ordnat en liten film. :)



Och frieser som inte hoppar... ;) Han älskar det! <3 Såhär står det på en hemsida:
"I nästan alla grenar av hästsporten finns det frieserhästar, i dressyren, körning, på cirkus och som riddarhäst i filmer. Det enda som den inte är riktigt lämlig till är hoppning, fast det finns säkert frieser som tycker om att göra några hopp."

Och på svenska frieserhästföreningen skriver dom såhär:
"Tack vare sitt lugna temperemant, sin intelligens och sin förmåga att samarbeta är frieserhästen mycket lämplig till såväl körning som ridning. Det är inte någon hopphäst, men hoppar gärna över små naturhinder."

Dom har inte träffat Damien ;) hihi!

Nu ska jag nog kolla lite film, tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0