Årets sista träningspass

Jag och Sting åkte iväd till inomhushallen utanför Knivsta (http://knivstahundsportcenter.se/) för att träna tillsammans med Emelie och hennes hundar. :) Med fokus på att köra lite slut på hundarna inför 12-slaget.
 
Sting var riktigt pepp och var suuuuperduktig! :D Och vi som inte tränat ordentligt sen innan Kungsör-tävlingen = 1 dec! Märktes nästan inte. Utan hon har i princip vilat sig i form.
 
Fritt följ: Bra fokus, slarvar lite och gör sneda sättanden ibland. Men inget tapp av fokus och flyta iväg och hitta på annat!
Inkallning: Fiiiint! :D Åh så snyggt! Gjorde bara en och belönade med boll på ställandet.
Rutan: Suuuperfint det med. Kom nästan för långt bak istället. Gjorde ingen inkallning.
Träapport: Körde en slät bara, och det var galopp direkt så krävde ingen ingång då. Men hon fick ta upp apporten och sätta sig fot, inga problem. :)
Metallen: Kom faktiskt upp i galopp till slut! :D Wihooo!
 
Sen körde vi lite träning på elitens apportering med dirigering. Kör än så länge bara höger apport för att få in den. Till en början var hon lite intresserad av mittenapporten och skulle snegla dit hela tiden. Men dom två sista skicken slutade hon med det, och det sista var såååå snyggt! :D Woow!
 
Tränade även lite konskick. Och Emelie gav mig förslag att bara träna in att runda den på henne. Jag tror jag kommer välja att göra så istället, tanken var nämligen att få in henne att alltid hamna kl. 12 på konen. För att ha lika lätt att gå till höger som vänster. Men med henne känner jag att det får bli som det är, vi har kanske inte så många år kvar att tävla lydnad. Och bedömningsmässigt får man inte avdrag om hon inte står kl 12 liksom, dom ska vara inom cirkeln bara (som jag tror är 4m i diameter). Hon svarade bra på det ändrade sättet.
 
Som avslutning körde vi igenom freestyleprogrammet två ggr, lite trött Sting. Men kämpade på bra och det kom bara något skall.
 
Supernöjd med träningen! Nu är det middag, och vid 22.30 ska Sting få simma. :) Sen tar vi och rundar av detta året. Det smälls som tusan här ute... Hade det inte varit för det skulle jag inte tro att det är nyårsafton idag. Känns inte riktigt som det är av någon anledning...
 
Gott Nytt År (Igen) ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0